خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه بازیگری ژوکوفسکی در جشنواره تئاتر دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۸۱

هدف این کارگاه که ماهیتی عملی و پژوهشی دارد، مطالعه بر روی مهارت‌های مقدماتی و پیشرفتهٔ اجراگر است.

هفدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی با حضور پروفسور گژگوژ ژوکوفسکی و با همکاری ماریا بودژیه­ویچ و ماسیِی ژاکژِوسکی(استودیو روزا) اقدام به برگزاری کارگاه فشرده بازیگری ATIS می‌کند.

به گزارش ایلنا، کارگاه فشرده تکنیک‌های بازیگری ATIS، با حضور مدرس لهستانی، پروفسور گژگوژ ژوکوفسکی و با همکاری ماریا بودژیه­ویچ و ماسیِی ژاکژِوسکی(استودیو روزا) برگزار می‌شود.

هدف این کارگاه که ماهیتی عملی و پژوهشی دارد، مطالعه بر روی مهارت‌های مقدماتی و پیشرفتهٔ اجراگر مثل توانایی‌های پذیرش و برخورد با دیالوگ، تلفیق کنش­‌ها، بیان و آواز و واکنش سریع و دقیق به محرک‌هاست که از منابع گوناگون مثل پارتنر، متن، تصاویر، موسیقی، فضا و تداعی­های درونی، تخیل و خاطرات حاصل می‌شود.

ATIS برای آن دسته از هنرمندان، پژوهشگران و دانشجویان بین­‌المللی برگزار می‌­شود که خواهان مطالعه بر روی بازیگری و تئا‌تر بوده و در عین حال در جستجوی تعمق بر روشی کاربردی برای فهم و دریافت خلاقیت و بیان انسانی هستند.

ATIS در هفدهمین جشنوارهٔ بین­‌المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران بر روی تمرکز و حضور و همچنین ترکیب‌های فضایی متمرکز است.

FLOW در روان‌شناسی به عنوان حالتی تعریف می‌­شود که در آن بدن و ذهن در حالتی هماهنگ و متحد، با یکدیگر در تعامل هستند. در شیوهٔ کار ATIS این موضوع تمرینی‌ست که بر روشنگریِ کنش و سیّالیت و هماهنگی تنفس و کلام تمرکز می‌­کند. این شیوه شامل چندین عنصر دقیق(کنش­های جسمانی) است که به هماهنگی تنفس، بدن و صدا کمک می‌­کند. در یک سطح پیشرفته، فرد بر روی FLOW در چهارچوبِ بداهه­‌پردازی کار می‌­کند که به او امکان می‌­دهد پلی میان تمرین و تخیل، ترکیب و خلاقیت برقرار کند.

SPATIAL COMPOSITIONS(ترکیب‌های فضایی) دوگانگیِ پیروی و امتناع فرد در برابر نظام­‌های ساختارمند و سازماندهی­ شده را که توسط یک گروه صورت می‌­گیرد مورد مطالعه قرار می‌­دهد.

در ادمه به بخشی از سوابق گژگوژ ژوکوفسکی، ماسیِی ژاکژِوسکی و ماریا بودژیه­ویچ اشاره شده است.

گژگوژ ژوکوفسکی؛ استاد دانشگاه، کارگردان، ویراستار، مترجم و مؤلف کتاب‌هایی دربارهٔ پی‌تر بروک(۲۰۰۰) و یرژی گروتفسکی(۲۰۰۷) و استاد دپارتمان تئا‌تر و پرفورمنس دانشگاه آدام می‌تکیه­ویچ در پُزنان کشور لهستان است.

ماسیِی ژاکژِوسکی؛ بازیگر و پژوهشگر استودیو روزا و دستیار کارگاه‌های ATIS. او در آکادمی هنرهای اجرایی پزنان مشغول تدریس است. وی فارغ­التحصیل رشته قوم­‌شناسی و انسان­‌شناسی فرهنگی از دانشگاه آدام می‌تکیه­ویچ در پزنان است. او از سال ۲۰۰۷ درگیر پروژه­ای بینافرهنگی‌ست که با تمرکز بر موسیقی و تئا‌تر بین لهستان و ایتالیا در حال انجام است.

ماریا بودژیه­ویچ، فارغ­التحصیل مقطع کار‌شناسی ارشد مطالعات تئا‌تر و ضمن فعالیت در استودیو روزا به عنوان دستیار پروفسور ژوکوفسکی در کارگاه ATIS همکاری می‌­کند.

کارگاه مورد نظر با حمایت cultute. pl برگزار می‌­شود.

هفدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی به دبیری سیاوش قائدی از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن اصلی تئا‌تر شهر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز