خبرگزاری کار ایران

تقدیر از بهرام ریحانی در مراسم اردیبهشت تئاتر

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۱۷۸

ریحانی: همه چیز برای من در یک روز اتفاق افتاد. قبل از بیماری روزی ۴ ساعت ورزش می‌کردم و اصلا باور نداشتم سرطان به سراغم بیاید.

مراسم اردیبهشت تئاتر ایران در استان تهران؛ روز گذشته(۲۰ اردیبهشت ماه) ‌ با تقدیر از بهرام ریحانی(هنرمند مطرح پانتومیم کشور) در تالار محراب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت و کارکرد تئاتر در جهان امروز گفت: استاد من در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران همواره تاکید زیادی بر نقش و اهمیت تئاتر می‌کرد و روزی که دلیل را از ایشان سوال کردم پاسخ داد ما وقتی به مبحثکارکرد نهادهای اجتماعی را بررسی می‌کنیم ابتدا با دوران نهادهای معیشتی مواجه هستیم. دوره دوم نهادهای حقوقی و دوره سوم به دوران توسعه تعلق دارد که در این دوران نهادهایی که کارکردهای آموزشی و تربیتی دارند؛ ارزش پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس است که جامعه شناسان و محققان علوم اجتماعی؛ تئاتر را متعلق به دورانی می‌دانند که انسان می‌خواهد خوب زندگی کند. حتی اگر به صورت دقیق‌تر جستجو کنیم تئاتر در دو مرحله ابتدایی هم کارکرد مهمی دارد اما در دوره سوم نقش اجتماعی اثرگذارتری خواهد داشت.

ضرغامی به فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی و نقش تئاتر در تربیت نسل‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: تئاتر ارتباط بسیار تنگاتنگی با فلسفه، روانشناسی، ادبیات و گرایش‌های خاص علوم اجتماعی دارد و شاید به هنر نگاه تزئینی وجود داشته باشد اما این هنر می‌تواند بسیاری از گرفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را برطرف کرده یا اطلاعاتی را با مسئولان در میان بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه هنر تئاتر بسیار اثرگذارتر از بسیاری رسانه‌ها عمل می‌کند؛ خاطرنشان کرد: در اداره کل ارشاد استان ما تئاتر را به مثابه هنری برای آموزش جامعه پذیری و تربیت می‌نگریم و امیدواریم ارتباط تنگاتنگی با جوانان داشته باشیم تا بتوانیم از فعالیت‌های هنری آن‌ها حمایت کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد تهران در پایان گفت: رویدادسازی یکی از کارهایی است که امروز پیرامون فعالیت‌های هنری جریان دارد. به ویژه هنگامی که بحثنگاه اقتصادی در عرصه فرهنگ مطرح باشد از چنین سیاست‌هایی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند که من امیدوارم در طول سال شاهد جریان‌های تئاتری رقم زننده چنین اتفاق‌هایی باشیم، چراکه اعتقاد دارم اگر این حوزه حرکت خود را آغاز کند بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف می‌شود.

بهرام ریحانی، هنرمند مطرح پانتومیم کشور که مدتی است با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند در این مراسم و با حضور مسئولان روی صحنه تقدیر شد.

ریحانی سخنانی خطاب به حاضران در تالار محراب گفت: از باشکوه‌ترین لحظه‌های انسان بودن زمانی است که وقتی فردی بین مرگ و زندگی در حال مبارزه است و احساس کند عده‌ای بدون چشم‌داشت و توقع به فکر او هستند و قلبشان برایش می‌طپد.

وی افزود: تمام افرادی که با این بیماری درگیر بودند می‌دانند امید در این مبارزه بسیار اهمیت دارد. چه بسا افراد ثروتمندی که از پس این بیماری برنیامدند و افراد کم‌پولی که توانستند سرطان را شکست دهند.

ریحانی در پایان تاکید کرد: امیدوارم قدر یکدیگر را بدانید، چون بیماری هیچگاه خبر نمی‌کند. همه چیز برای من در یک روز اتفاق افتاد، من قبل از بیماری روزی ۴ ساعت ورزش می‌کردم و اصلا باور نداشتم بیماری سراغم بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز