خبرگزاری کار ایران

دلارا نوشین، کارگردان و بازیگر نمایش: / تکرار /

امیدوارم سال ۹۳ شاهد رکود تئاتر نباشیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۶۷۳

در حوزه مدیریت تئاترِ ما مسائل بسیار کوچک و جزئی وجود دارد که عدم اشراف به آن‌ها موجب به وجود آمدن گرفتاری‌های بزرگی می‌شود.

ایلنا: دلارا نوشین – نویسنده و کارگردان - معتقد است تئاتر ایران در سال گذشته با رکود نسبی مواجه بود که تا پایان نیز ادامه یافت. این هنرمند اما امیدوار است در سال جدید شاهد فراهم شدن امکان اجرای هنرمندان جوان و پیشکسوت در کنار یکدیگر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند در توضیح آنچه سال گذشته بر تئاتر کشور گذشت بیان کرد: سال ۹۲ را برای تئاتر، سال رکود دیدم و شاید یکی از عوامل این اتفاق تغییراتی بود که در سطح مدیریت کلان کشور رخ داد. این روند البته تا روزهای پایانی سال ادامه داشت و تغییرات چندانی را شاهد نبودیم، ولی امیدورام سال ۹۳ طوری شود که بچه‌های تازه وارد و پیشکسوت‌های تئاتر امکان فعالیت داشته باشند.

وی افزود: سال ۹۲ شاهد بودیم بعضی چهره‌هایی که همواره اجرا دارند همچنان به کار خود ادامه دادند و تعدادی از گروه‌هایی که کمتر دیده می‌شوند مجدد امکان به صحنه بردن آثار خود را پیدا نکردند.

این هنرمند تصریح کرد: البته حضور چهره‌های تکراری به معنای بدی یا خوبی سطح کیفی این دوستان نیست اما انتظار داریم فضایی فراهم شود تا همه گروه‌ها بتوانند کار کنند.

کارگردان نمایش " طعم آلوی جنگلی " در ادامه به بخشی از سیاست‌های مدیریت گذشته تئاتر کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید به خاطر داشته باشیم بعضی مدیران عنوان می‌کردند قصد داریم جوان‌گرایی کنیم، اما این برنامه به درستی اجرا نشد و هنرمندان پیشکسوتی همچنان بدون فعالیت هنری ادامه راه دادند. جوان‌گرایی به این معنا نیست که درب را به روی فعالان حرفه‌ای تئاتر ببندیم.

وی همچنین در خصوص امکان به جریان افتادن تاسیس سازمان تئاتر عنوان کرد: فکر می‌کنم در سال ۹۳ شاهد بهتر شدن اوضاع باشیم و اعتقاد دارم در هر شرایطی باید روحیه و امید خود را حفظ کنیم. به هرحال با آنچه امروز در دست داریم امکان حرکت به سوی سازمان تئاتر وجود ندارد و حتما باید تغییراتی صورت بگیرد.

این کارگردان با بیان اینکه ما باید از تمام نیروهای موجود در تئاتر کشور بهره بگیریم گفت: هنرمندان تئاتر باهوش هستند و ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیار زیادی در نیروی انسانی این عرصه وجود دارد. البته انتخاب مشاوران توسط مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی نیز در این ارتباط بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: چون در حوزه مدیریت مسائل بسیار کوچک و جزئی وجود دارد که عدم اشراف به آن‌ها موجب به وجود آمدن گرفتاری‌های بزرگی می‌شود.

نوشین در پایان به برنامه خود برای اجرای نمایش در سال ۹۳ گفت: سال گذشته برای اجرای نمایش " دایکوژن " در یکی از سالن‌های تئاترشهر و ایرانشهر دوندگی‌های فراوانی انجام دادم که به نتیجه نرسید، ولی به هر حال امیدوارم در سال جدید پاسخ مثبت دریافت کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز