خبرگزاری کار ایران

هادی عامل؛ «مضحکه دزدها» را به فرهنگسرای نیاوران پیشنهاد داد؛

ابراز امیدواری برای اجرای «افسانه ببر» با تدبیر حسین طاهری

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۲۹

در دوره قبل قراردادی با مرکز امضا کردیم که طی آن نمایش ما باید ۴۰ شب روی صحنه می‌رفت اما به دلیل سخت‌گیری‌های بی‌موردی که در ادامه پیش آمد در بیست و ششمین اجرا جلوی کار گرفته شد.

ایلنا: هادی عامل از ارائه درخواست خود برای اجرای نمایش «مضحکه دزدها» در فرهنگسرای نیاوران خبر داد. این کارگردان همچنین ابراز امیدواری کرد باتوجه به تغییر فضای فرهنگی دولت و صعه صدر مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی امکانی فراهم شود تا اجرای ناتمام نمایش «افسانه ببر» طبق قرارداد به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی عامل با بیان اینکه نمایش «افسانه ببر» به دلیل سخت‌گیری‌های بی‌مورد شواری نظارت و ارزشیابی دوره گذشته امکان ادامه اجرا پیدا نکرد، گفت: در دوره قبل قراردادی با مرکز امضا کردیم که طی آن نمایش ما باید ۴۰ شب روی صحنه می‌رفت اما به دلیل سخت‌گیری‌های بی‌موردی که در ادامه پیش آمد در بیست و ششمین شب اجرا جلوی کار گرفته شد.

وی از سالن شمس موسسه اکو به عنوان محل مورد نظر خود برای اجرای این اثر نام برد و افزود: این اتفاق درحالی افتاد که ما قرارداد داشتیم و این اجراها همچنان کامل نشده است. اما فکر می‌کنم با توجه به تغییر دولت و امیدهای به وجود آمده در عرصه فرهنگ کشور می‌توان امیدوار بود تا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی جدید امکان اجرای این نمایش را برای گروه فراهم کند.

کارگردان نمایش «حساب پرداخت نمیشه» در ادامه به مسائل مالی گروه‌های تئاتری در روزهای پایانی سال اشاره کرد و اظهار داشت: همه می‌دانیم وزارت ارشاد و تمام نهادهای کشور با مشکلات مالی و کمبود بودجه مواجه هستند و سال‌های گذشته هم بدهی مرکز به گروه‌ها در هفته‌های پایانی سال تسویه می‌شد.

وی ادامه داد: برهمین اساس امیدوارم مدیریت جدید تمهیدی اندیشه کند که برای سال‌های آینده با این مشکل مواجه نباشیم و حداقل با گروه‌هایی که نمایش‌های خود را در طول سال روی صحنه بردند به همراه آن عده که در جشنواره تئاتر فجر اجرا داشتند تا پایان بهمن و اوایل اسفند تسویه شود.

این هنرمند تصریح کرد: همه ما کار می‌کنیم تا حال بهتری داشته باشیم و وقتی مسائل مالی پیش می‌آید ناخواسته خستگی بر تن افراد باقی می‌ماند، در نتیجه مشکلاتی پیش می‌آید که این حال خوش دست نمی‌دهد.

عضو گروه " پاپتی‌ها " همچنین از ارائه درخواست اجرا به مسئولان فرهنگسرای نیاوران خبر داد و اظهار داشت: قصد دارم نمایش «مضحکه دزدها» را در این مجموعه روی صحنه ببرم و به همین منظور فیلم اجرای گروه را در اختیار مدیران مجموعه قرار دادم و همچنان منتظر دریافت پاسخ آن‌ها هستم.

عامل در انتها از قصد خود برای خلق نمایشی جدید براساس نمایش‌نامه‌ای از داریو فو خبر داد و بیان کرد: علاقه دارم نمایش «جسد‌های پستی» اثر داریو فو را برای اجرا در مجموعه تئاترشهر آماده کنم که در صورت امکان سال ۹۳ روی صحنه خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز