خبرگزاری کار ایران

قطب الدین صادقی:

کارگردانی نمایش‌های کمدی دشوارترین کار در تئاتر است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۳۸۳

کار کمدی اهمیت بسیار بالایی در تئا‌تر دارد و هدف آن هشدار در مورد برطرف کردن معضلاتی است که در جامعه بروز پیدا نموده و از زبان هنر در جهت رفع این معضل تلاش می‌شود.

ایلنا: قطب الدین صادقی(نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر) در دومین روز اجرای نمایش صحنه‌ای «همه دزد‌ها دزد نیستند» به کارگردانی جلال نصیری هانیس گفت: کارگردانی نمایش‌های کمدی بسیار سخت‌تر و دشوار‌ترین کارگردانی در تئا‌تر است.

صادقی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا در کردستان گفت: خوشبختانه بعد از مدت‌ها یک کار ارزشمند و قابل دفاع در عرصه هنرهای نمایشی از گروه‌های شهرستانی مشاهده کردم.

وی ضمن تبریک به عوامل گروه نمایشی با اشاره به اوضاع تاریخی دهه ۷۰ و ۸۰ ایتالیا، تصریح کرد: نویسنده، این متن را در زمانی به نگارش در آورده که طلاق در ایتالیا ممنوع بوده و برهمین مبنا شما مشاهده می‌کنید با الهام از این وضعیت متنی به نگارش در می‌آید که ساختاری بسیار قوی دارد و نویسنده آن مفتخر به دریافت جایزه نوبل ادبیات می‌شود.

صادقی افزود: کار کمدی اهمیت بسیار بالایی در تئا‌تر دارد و هدف آن هشدار در مورد برطرف کردن معضلاتی است که در جامعه بروز پیدا نموده و از زبان هنر در جهت رفع این معضل تلاش می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های تئا‌تر کمدی اضافه کرد: توجه به ژست در بازی‌های کمدی بسیار حائز اهمیت است و در ‌‌نهایت هدف نمایش‌های کمدی، تنبیه کردن تماشاچی است.

کارگردان تئا‌تر و استاد دانشگاه یادآور شد: در کمدی نباید ریتم بازی‌ها با شخصیت تماشاچی اظهار هم پنداری نماید و باید هماهنگی بین بازیگران در صحنه‌های شلوغ برای رسیدن به یک قاعده آوانگارد باشد.

وی در پایان سخنانش با تبریک این اجرا و تأکید بر سخت بودن کارگردانی اجرا‌های کمدی خاطرنشان کرد: در بسیاری از صحنه‌های این نمایش از اجرای زیبای بازیگران لذت بردم.

نمایش کمدی «همه دزد‌ها دزد نیستند» از ۹ تا ۱۷ اسفند در پردیس سینمایی بهمن سنندج اجرا می‌شود.

در این نمایش هنرمندانی چون عرصه بازیگری تئا‌تر «فرشید گویلی»، «حسن ترقی»، «زاهد زندی»، «شیرین معاذی»، «مرجان فریقی»، «نیشتمان رسول‌نژاد» و «رضا سعیدیانی» به عنوان بازیگر با کارگردان نمایش همکاری می‌نمایند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به «ایوب شیخ احمدی» به عنوان طراح لباس وصحنه و گروه کارگردانی «رضا سعیدیانی، شرمین نوری، آزاده آذرمی، محمد احمدی و میثم امیری» در کنار «مهدی احمدی» آهنگساز نمایش اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز