خبرگزاری کار ایران

دبیر هفتمین مسابقه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی در گفتگو با ایلنا:

زمان برگزاری و بودجه حمایتی مرکز هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۹۶

با آقای طاهری، مدیرکل جدید مرکزهنرهای نمایشی تماس‌هایی برقرار شده و بخشی از فعالیت‌های کانون را به دفتر ایشان ارسال کردیم و منتظر هماهنگی مسئول دفتر برای برگزاری دیدار دو طرف هستیم.

ایلنا: دبیر هفتمین مسابقه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها برای برگزاری دوره جدید این رویداد، از ادامه کاستی‌های مالی کانون نمایش‌نامه نویسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد صدیقی به حمایت‌های معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد از برگزاری این رویداد صنفی کانون نمایش‌نویسان خانه تئاتر اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت‌های صورت گرفته در دوره‌های قبل به ویژه سال گذشته موفق شدیم ظرفیت‌های بین‌المللی کانون و برگزاری مسابقه‌ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی را فعال کنیم که همکاری و دیدار دو جانبه با اعضای کانون نمایش‌نامه نویسان کشور ارمنستان را می‌توان از جمله آن‌ها دانست.

وی ادامه داد: باتوجه به مشکلات مالی و کاستی‌های به وجود آمده امکان ادامه همکاری‌ها و دیدرهای دو نهاد در سال جدید همچنان میسر نشده است. درحالیکه با توجه به دعوت کانون نمایش‌نامه نویسان ارمنستان از ما برای حضور در این کشور قرار بود امسال در تهران میزبان آن‌ها باشیم که متاسفانه به دلیل کاستی‌ها امکان‌پذیر نشده است.

این نویسنده تصریح کرد: پیش از تغییر و تحولات معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی درخواست ملاقاتی برای تشریح برنامه‌ها ارائه کرده بودیم که همچنان پی‌گیر هستیم. قرار بود این دیدار پس از برگزاری جشنواره تئاتر فجر برگزار شود که باتوجه به تحولات صورت گرفته به تعویق افتاد و احتمالا با کمی تاخیر انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در همین راستا با دفتر آقای طاهری، مدیرکل جدید مرکزهنرهای نمایشی تماس‌هایی برقرار شد و بخشی از فعالیت‌های کانون را به دفتر ایشان ارسال کردیم و منتظر هماهنگی مسئول دفتر مدیرکل برای برگزاری دیدار دو طرف هستیم.

صدیقی با بیان اینکه داوری بخش‌های تالیفی، ترجمه و پژوهش طی دو ماه گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: حتی پوستر مسابقه‌ی این دوره توسط شوکا امیریاراحمدی طراحی و تایید شده اما منتظر هستیم تاریخ دقیق و بودجه‌ی مورد نظر از سوی مرکزهنرهای نمایشی اعلام شود تا به طبع آن ما نیز بتوانیم زمان برگزاری را اعلام کنیم.

وی با اعلام این خبر که این دوره برای نخستین بار طی مراسمی از پوستر مسابقه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی رونمایی می‌شود بیان کرد: اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر و همچنین کانون نمایش‌نامه نویسان از جمله حاضران در این مراسم خواهند بود و در ادامه برگزاری مراسم رونمایی در حضور خبرنگاران به بحثو بررسی درباره دوره هفتم این رویداد می‌پردازیم.

عضو هیئت مدیره کانون نمایش‌نامه همچنین از اعلام آمادگی برخی شرکت‌ها برای تامین بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره هفتم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شرکتی که فعالیتی خارج از حوزه فرهنگ دارد اعلام آمادگی کرده تا برای برگزاری این دوره به ما کمک کند که در آینده نزدیک قطعا نام آن را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: جا دارد از همین طریق قدردانی خودم را از تمام شرکت‌هایی که از برگزاری جشن انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی و دیگر مسابقه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی حمایت می‌کنند تشکر کنم.

صدیقی همچنین ضمن اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای انتشار کاتالوگ دوره انتخاب آثار برتر حوزه‌ی ادبیات نمایشی اظهار داشت: سفارش ساخت تندیس دوره هفتم داده شده که طبق روال گذشته به نفرات برتر اهدا خواهد شد. همچنین اسامی کاندیداهای دریافت تندیس یک هفته پیش از تاریخ برگزاری مسابقه اعلام می‌شود که قطعا برای شرکت کنندگان اهمیت دارد.

دبیر دوره هفتم جشن انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی درخصوص انتخاب ناشر برگزیده سال ۹۲ به رسم هر سال گفت: با همکاری شورای مشاوران و اعضای هیئت مدیره کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئاتر و با همراهی داوران این دوره و به روال چند دوره گذشته ناشر برتر سال ۹۲ را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: همچنین طبق نظر اعضا قصد داریم از یک نمایش‌نامه نویس پیشکسوت تجلیل کنیم اما به احتمال زیاد بعد از این، هر چهار سال یک بار برنامه‌ی معرفی و تجلیل از یک نمایش‌نامه نویس و ناشر برگزیده را برگزار خواهیم کرد.

این نمایش‌نامه نویس در پایان تصریح کرد: برای معرفی این افراد هم علاوه بر فعالیت فرهنگی و هنری مولفه‌های دیگر همچون فعالیت‌های انسان دوستانه و اجتماعی خارج از کار هنری نیز درنظر گرفته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز