خبرگزاری کار ایران

به بهانه حضور نماینده آلمان در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر؛

شهردار «مانهایم» برای دوستداران تئا‌تر در ایران پیام فرستاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۵۰

نمایش «خانه برنارد آلبا» به کارگردانی کالیکتو پیتو از کشور آلمان ساعت ۱۸ امروز در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

ایلنا: دکتر پیتر کورتس شهردار شهر مانهایم آلمان و بوکهاردسی کوسمینسکی، سرپرست تئا‌تر ملی مانهایم در یادداشتی از تبادل فرهنگی میان تئا‌تر ملی مانهایم و ایران ابراز خرسندی کردند.

به گزارش ایلنا، در متن این نامه آمده است:

خانم‌ها و آقایان محترم،

دوستداران تئا‌تر و تئا‌تر روهای عزیز،

مایه بسی افتخار است که نمایش «خانه برنارد آلبا» از تئا‌تر ملی مانهایم به جشنواره فجر دعوت شده است. شهر مانهایم با شور و اشتیاقی فراوان این سفر تئا‌تر ملی به تهران را دنبال می‌کند.

پس از اجرای نمایش «راهزنان» نوشته فردریش شیلر توسط گروه تئا‌تر ایرانی در ماه ژوئن۲۰۱۳(خرداد۱۳۹۲) در جشنواره بین‌المللی شیلر در تئا‌تر ملی مانهایم، خرسندیم که می‌توانیم با پاسخ به دعوت حضور در جشنواره فجر، این تبادل فرهنگی را ادامه دهیم.

تئا‌تر ملی مانهایم به عنوان نهادی فرهنگی با فعالیت‌های متنوع و طراز اول، از شهرتی فرامرزی برخوردار است. برنامه تئا‌تر ملی، حفظ سنت‌ها و همچنین ترویج پیوسته نو آوری است. از این رو، تئا‌تر ملی سفیری ایده‌آل برای شهر مانهایم است که خود را شهری خلاق و پر جنب و جوش می‌بیند که ریشه در فرهنگی قدیمی دارد که تصویرگر این شهر است.

امیدواریم از نمایش گروه تئا‌تر ملی لذت ببرید و مایه خوشحالی خواهد بود از شما به عنوان بازدید کننده در مانهایم استقبال کنیم.

نمایش " خانه برنارد آلبا " امروز چهارشنبه(۲ بهمن) نیز در جریان برگزاری پنجمین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

روز گذشته همچنین، نشست مشترک سفیر آلمان با مدیران تئاتر ایران برگزار شد که طی آن سفیر آلمان در ایران پیش از اجرای نمایش " خانه برنارد آلبا " با مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دیدار کرد.

روز سه شنبه اول بهمن و در حاشیه برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نشست مشترک مدیران تئاتر ایران با سفیر و نمایندگان فرهنگی این کشور در تالار وحدت برگزار شد.

اجرای " خانه برنارد آلبا " به کارگردانی کالکسیتو پیتو که با استقبال تماشاگران روبرو شده و پذیرای تعداد بسیاری از مخاطبان جشنواره بود، با حضور سفیر و مهمانان سفارت آلمان و مسئولان جشنواره و تئاتر ایران روی صحنه رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز