خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

نگاه امنیتی به هنر باید حذف شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۴۴

بودجه سال آینده کشور در بخش فرهنگ و هنر مطلوب نیست اما باید با همین اعتبارات اندک برنامه های فرهنگی و هنری را اجرا کرد.

ایلنا: علی جنتی در نشست نخبگان فرهنگی و هنری خوزستان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه امنیتی به موضوع فرهنگ و هنر مخالف است و برای گسترش دیپلماسی فرهنگ و هنر ایرانی و میزبانی و شرکت در جشنواره های بین المللی باید نگاه امنیتی به حوزه فرهنگی و هنر برداشته شود.

به گزارش ایلنا‏ وزیر ارشاد درباره اعتبارات فرهنگ و هنر گفت: بودجه سال آینده کشور در بخش فرهنگ و هنر مطلوب نیست اما باید با همین اعتبارات اندک برنامه های فرهنگی و هنری را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم سیاست های جدیدی در زمینه فرهنگی و هنری دارد، اضافه کرد: این سیاست ها مشخص شده و مسوولان نیز باید در چهارچوب آن عمل کنند.

جنتی‎؛ رسیدگی به مشکلات صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان را یکی از اولویت های کاری این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: در دولت گذشته صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان بدهی های زیاد به سازمان تامین اجتماعی داشت و به نوعی این صندوق ورشکسته شده بود.

جنتی افزود: در صورتی که مجلس با تصویب تبصره ۱۴ در بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کند، تمام دستگاههای دولتی موظف می شوند یک درصد از بودجه سالانه خود را صرف کارهای هنری و فرهنگی کنند.

وی گفت: تاکنون در حوزه رسانه های دیجیتال ضعف فروانی داشتیم و با راه اندازی بنیاد رسانه دیجیتال بخشی از مشکلات این حوزه حل شده است.

جنتی افزود: تشکیل نظام صنفی مطبوعات نیز در مجلس تایید شده تا این تشکیلات صنفی به کارهای مربوط به مطبوعات کشور رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه قانون تبلیغات به اصلاح و بازنگری نیاز دارد، گفت: با توجه به اینکه قانون خاصی برای تبلیغات تعریف نشده بسیاری از آگهی هایی که چاپ می شود خلاف واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز