خبرگزاری کار ایران

سومین بیانیه خانه تئاتر خطاب به معاون هنری منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۴۶

باتوجه به گذشت بیش از صد روز از روی کار آمدن دولت جدید و بلاتکلیف بودن ریاست مرکز هنرهای نمایشی؛ کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر بیانیه‌ای را منتشر کرد.

ایلنا: کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئاتر با انتشار بیانیه‌ای خطاب به علی مرادخانی - معاون هنری وزیر ارشاد - معرفی هرچه سریعتر رئیس مرکز هنرهای نمایشی جدید را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، باتوجه به گذشت بیش از صد روز از روی کار آمدن دولت جدید و بلاتکلیف بودن ریاست مرکز هنرهای نمایشی کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر بیانیه‌ای را منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بیش از صد روز از روی کار آمدن دولت تدبیرو امید گذشته و وعده‌های زیادی را محقق کرده است، خوش‌حالیم.
بیش از صد روز گذشته و سیاست خارجی دولت، به نقطه‌ی خوبی رسیده است، خوش‌حالیم.
بیش از صد روز گذشته و امید زیادی به بدنه‌ی جامعه تزریق شده است، خوش‌حالیم.
بیش از صد روز گذشته و حال سینمای ما خوب شده است، حال خیلی‌ها خوب شده است، خیلی خوش‌حالیم.
اما…
بیش از صد روز گذشته و هنوز برای هنرهای نمایشیِ این دیار تدبیری اندیشیده نشده است، ناراحتیم.
بیش از صد روز گذشته و هم‌چنان باید چشم انتظار مدیری باشیم تا شاید بیاید و طرحی نو دراندازد و نیروهای بالقوه و بالفعل نسل قدیم و جدید این دیار را به کار گیرد، ناراحتیم.
بیش از صد روز گذشته و هنوز وقتی می‌خواهیم از فرهنگ، این عنصر زیربنایی جامعه و مدیرش صحبت کنیم نمی‌دانیم از چه صحبت می‌کنیم. ناراحتیم.
بیش از صد روز گذشته و حال تئاتر ما خوب نشده است، حال خیلی‌ها خوب نشده است، خیلی ناراحتیم.
همه جای دنیا، هنر تئاتر، به عنوان نمادی از پیشرفت فرهنگ جامعه شناخته می‌شود و این مهمّ تنها به دلیل بهایی است که دولت‌مردان و مردم، برای نهادها و صنوف مختلف تئاتری قائل هستند. انتظار داریم که در این عرصه‌ی تغییر و تحول، مطالبات این صنوف تئاتری نادیده گرفته نشود که گر غیر این باشد، حال بد تئاتر ما خوب نخواهد شد، حتا اگر صد سال بگذرد.
جناب آقای مرادخانی! معاونت محترم هنری! بیش از صد روز را از دست داده‌ایم. اجازه ندهید این روزها بیش‌تر و بیش‌تر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز