خبرگزاری کار ایران

انجمن بازیگران خانه تئا‌تر با انتشار بیانیه‌ای خواستار شد؛

مدیرکل مرکز با مشورت اهالی تئاتر انتخاب شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۸

برای تئا‌تر هنوز در بره‌مان پاشنه می‌چرخد. نه وضع معیشتی و چرخه اقتصادی بهبود یافته، نه گشایشی از سوی ممیزان محترم صورت گرفته و نه نظر و مشورت اهل تئا‌تر محلی از اعراب دارد.

ایلنا: انجمن بازیگران خانه تئاتر با انتشار بیانیه‌ای خواستار تغییر شرایط حاکم بر تئاتر و انتخاب مدیر عامل مرکزهنرهای نمایشی طی مشورت با اهالی فعال در این عرصه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در متن این بیانیه که توسط روابط عمومی خانه تئاتر در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته؛ آمده است: بیش از چهار ماه از آغاز به کار دولت جدید و بیش از سه ماه از آغاز وزارت علی جنتی و معاونت علی مرادخانی می‌گذرد و امیدی که از دمیدن هوای تازه در عرصه فرهنگ برآمده بود هنوز به مشام اهل تئا‌تر نرسیده است.

بیانیه انجمن بازیگران خانه تئاتر در ادامه به عدم تغییر شرایط ممیزی آثار نمایشی در مقایسه با گذشته اشاره کرده و می‌افزاید: برای تئا‌تر هنوز در بره‌مان پاشنه می‌چرخد. نه وضع معیشتی و چرخه اقتصادی بهبود یافته، نه گشایشی از سوی ممیزان محترم صورت گرفته و نه نظر و مشورت اهل تئا‌تر محلی از اعراب دارد. آب هنوز‌‌ همان آب است و آسیابان ه‌مان. و پرسشی اینجا مطرح است که آسیابان تازه این آسیاب شکسته پس کی قرار است بیاید و آستین بالا بزند و در و دیوار این خرابه را بیاراید.

این متن در انتها ضمن اشاره به جلسه‌های مشترک اهالی تئاتر با علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد می‌گوید: پیرو جلساتی که با معاون محترم هنری برگزار و نظرات خانواده تئا‌تر درباره برنامه‌ها و مدیران آتی این حوزه با ایشان در میان گذاشته شد، انتظار می‌رود که این بار سرنوشت چهارسال آینده تئا‌تر کشور، نه در پشت درهای بسته، بلکه با رأی و مشاوره مستقیم خانواده تئا‌تر تعیین شود. برنامه‌های این اداره کل و معاونت هنری عرضه و نظر و توقع کار‌شناسانه هنرمندان پرسیده شود و مهم‌تر از همه مدیران حوزه‌های اساسی تئا‌تر و به ویژه مدیرکل مرکز با نظر هنرمندان تئا‌تر تعیین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز