خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک هنرمندان تئاتر و مدیران ارشاد مطرح شد:

دولت زیرک به حرف هنرمندان گوش می‌دهد

کد خبر : ۱۱۶۵۴۴

تاکنون در هنر ما سیستم وجود نداشته است و همیشه سلیقه حرکت کرده است. اینکه چه کسی تعریف هنر را انجام می‌دهد، مشخص نشده است.

ایلنا: نشست مشترک هنرمندان پیشکسوت با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عباس عظیمی(مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت) در این برنامه؛ با اشاره به فعالیت‌های موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: ما توانستیم نامه‌ای که ۱۱۰ نفر از هنرمندان آن را امضاء کرده بودند؛ را به دست‌ رییس‌جمهور برسانیم و مطمئنا این نامه می‌تواند برای این موسسه بسیار تأثیرگذار باشد. همچنین به طور متوسط در هر دو یا سه روز یک میهمانی از میان هنرمندان پیشکسوت داشتیم و در مجموع طی این چند ماه ۱۰۵ نفر از هنرمندان به این مؤسسه آمدند.

علی‌اصغر کاراندیش(معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد) نیز در این نشست گفت: اگر فردی که مسئولیتی را می‌پذیرد این موضوع را قبول داشته باشد که باید با عشق و علاقه کار کند، طبیعی است که احساس وظیفه بیشتری می‌کند و در نتیجه خدمت بهتری ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: ما در وزارت ارشاد می‌دانیم که خدمتی را که برای هنرمندان انجام می‌دهیم، ‌ وظیفه ما است و اینگونه نیست که بخواهیم منتی بر سر کسی بگذاریم. اگر وزارت ارشاد بخواهد به هدفش برسد باید به جامعه هدفش یعنی هنرمندان خدمت کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد تاکید کرد: امیدوارم با هم‌فکری و کمک شما هنرمندان بتوانیم به شرایط خوبی برسیم و به دنبال این موضوع برویم که خود هنرمندان بتوانند سهام‌دار و شریک این مجموعه بشوند. مطمئنا شما تجارب زیادی دارید که می‌تواند برای این موسسه مفید و تأثیرگذار باشد.

معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت ارشاد ضمن تاکید بر تهیه مکانی مناسب برای موسسه هنرمندان پیشکسوت عنوان کرد که هزینه لازم برای چاپ کتاب خسرو حکیم رابط را به سرعت تهیه خواهد کرد.

داریوش ارجمند نیز گفت: تاکنون در هنر ما سیستم وجود نداشته است و همیشه سلیقه حرکت کرده است. اینکه چه کسی تعریف هنر را انجام می‌دهد، مشخص نشده است. تلویزیون نمی‌تواند ریشه فرهنگ وهنر را تعریف کند، چون هر وقت آن را روشن کنیم باید چیزی نشان بدهد. اما در کار ما تا فکری وجود نداشته باشد، کسی به سراغ انجام کاری نمی‌رود.

وی افزود: بررسی هنر سرزمین ما باید در وزارت ارشاد انجام بشود و افرادی که آنجا هستند، باید هنر و فرهنگ ما را قانونمند کنند. متأسفانه تبعیض و ریا دو بیماری‌ است که در هنر ما به وجود آمده و وزارت ارشاد تنها جایی است که می‌تواند این بیمار‌ی‌ها را درمان کند. واقعا اگر دولتی زیرک باشد، به هنرمندان خود گوش می‌دهد چراکه هنرمندان آیینه تمام‌نمای جامعه هستند و کوچکترین مشکلات را می‌بینند.

وی با اشاره به نیازهای اساسی موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: این مؤسسه دو نیاز فوری دارد، اولی مسئله بودجه است و دیگری مکان مناسبی که هنرمندان بتوانند در آنجا در کنار هم جمع شوند. همچنین باید شرایطی فراهم شود تا خاطرات هنرمندان تهیه و ثبت شود و نسل‌های آینده بتوانند ازاین تجارب ارزشمند بهره‌مند شوند.

بهزاد فراهانی نیز گفت: این موسسه کنگره‌ای است که هنرمندان از جاهای مختلف به آن می‌آیند. مساله مکان برای ما نیاز بسیار مهمی است، باید جایی وجود داشته باشد که هنرمندان و منصوبان آن‌ها بتوانند هر روز به آن بروند. موضوع دیگر هم موضوع مستمری هنرمندان است که درحال حاضر به شکل اهانت‌آمیزی پرداخت می‌شود. باید این مسئله هم سامان بیابد.

محمود عزیزی(رئیس هیأت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت) نیز تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم که کسانی که از امکانات این موسسه استفاده می‌کنند، افرادی باشند که درجه هنری داشته باشند. البته ما پیشکسوتانی داریم که درجه یک نیستند اما تلاش می‌کنیم که با صحبت‌هایی که با هیأت امنا انجام می‌دهیم، آن‌ها هم عضو این موسسه بشوند.

وی افزود: از قبل از انقلاب تاکنون مشاغل هنری تعریف نشده است. ما باید تلاش کنیم تا لایحه‌ای در هیأت دولت برای تعریف شدن مشاغل هنری تصویب شود. ما در جاهایی که مسائل اداری پیش می آید دچار گره‌های زیادی هستیم. اگر این نگاه اداری همراه با حس و عاطفه باشد بسیاری از مسائل حل می‌شود.

خسرو حکیم رابط نیز گفت: این موسسه در ابتدا به یک مکان و همچنین یک اسم مناسب نیاز دارد.

وی افزود: من می‌خواهم کتابی را که حاصل ۵۰ سال تدریس من در دانشگاه است را به چاپ برسانم اما فقط به خاطر کمبود ۶ میلیون تاکنون موفق به این کار نشدم.

داریوش اسدزاده هم طی سخنان کوتاهی گفت: از سال‌های دور تاکنون هنرمندان زیادی به طرز اسفناکی بدرود حیات گفتند و الان این موضوع به شما بستگی دارد که به هنرمندان کمک کنید.

معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت ارشاد در پایان با تهیه مکانی مناسب برای موسسه هنرمندان پیشکسوت موافقت کرد. او عنوان کرد که هزینه لازم برای چاپ کتاب خسرو حکیم رابط را به سرعت تهیه خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز