خبرگزاری کار ایران

چاوش اوغلو:

ادعای حمله شیمیایی ترکیه به عفرین یک داستان ساختگی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۸۱

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که ادعای حمله شیمیایی ترکیه به سوریه صرفا یک داستان ساختگی است و آنکارا هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، به نقل از رویترز، «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در واکنش به ادعای حمله شیمیایی آنکارا به عفرین و تشکیل یک گروه نظارتی در این رابطه عنوان کرد: «ترکیه هرگز از سلاح‌های شیمیایی در عملیات خود در سوریه استفاده نمی‌کند و به شدت مراقب غیرنظامیان است.»

وی افزود: «ادعای حمله شیمیایی ترکیه به سوریه صرفا یک داستان ساختگی است. ترکیه هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نمی‌کند.»

چاووش اوغلو این گزارش‌ها را به عنوان تبلیغاتی توسط سازمان‌های نزدیک گروه «پ ک ک» که ۳ دهه است شورش‌هایی را در خاک ترکیه انجام می‌دهند، رد کرد.

وی گفت که ترکیه برای محافظت از غیرنظامیان در عملیات نظامی شاخه زیتون بسیار مراقب است، در حالی که نیروهای کرد سوریه از مناطق غیرنظامی به عنوان «سپر انسانی» در مناطق تحت کنترل خود استفاده می‌کند.

نیروهای کرد شمال سوریه روز جمعه اعلام کردند که ارتش ترکیه حمله شیمایی را در منطقه عفرین انجام داده است که در جریان آن ۶ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز