خبرگزاری کار ایران

شمارش معکوس برای آغاز عملیات نظامی گسترده در غوطه شرقی

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۱۳۸

رسانه‌های سوریه از ادامه مذاکرات میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در غوطه شرقی دمشق خبر می‌دهند و اعلام کردند که یگان‌هایی از ارتش در حال حرکت به سمت این منطقه هستند.

به گزارش ایلنا، فعالان و معارضان سوری از آغاز مذاکرات میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در غوطه شرقی دمشق با نظارت مرکز روسی هماهنگی آتش‌‌بس خبر می‌دهند.

روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از منابع آگاه به پرونده آشتی ملی، گزارش داد، این مذاکرات «ماراتنی» اخیرا پس از آن افزایش یافته است که در پی پیشروی‌های ارتش سوریه، شبه‌نظامیان مسلح در تنگنا قرار گرفته‌ و درخواست چنین مذاکراتی را مطرح کردند.

غوطه شرقی دمشق، روز گذشته شاهد آرامشی واقعی بود و هیچ‌گونه درگیری میان ارتش و عناصر مسلح وجود نداشت؛ صدای انفجارها و پرواز جنگنده‌ها در منطقه نیز شنیده نمی‌شد.

این در حالی‌ست که منابع میدانی از ورود گسترده تجهیزات ارتش سوریه به حومه غوطه شرقی خبر داده و تصریح کردند در صورت شکست مذاکرات آشتی، ارتش عملیات نظامی گسترده‌ را برای سیطره بر این منطقه آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر، شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدیوهایی از تجهیزات نظامی از جمله سکوهای خمپاره‌انداز، خودروهای زرهی و برخی مهمات جنگی، منتشر کرده‌اند.

در همین راستا، فعالان سوری و معارضان آغاز مذاکرات میان ارتش و برخی گروه‌های مسلح، در حومه غوطه را تایید کردند.

فعالان به نقل از «منابع مطلع» مدعی شدند، در صورتی‌که عملیات نظامی در غوطه انجام شود، حدودهشت هزار نیروی چینی در این عملیات مشارکت خواهند کرد.

توافق «کاهش تنش» که با نظارت چهار کشور در حال اجراست، همچنین مناطقی در غوطه شرقی را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز