خبرگزاری کار ایران

جزئیات جدید از بازداشت اوجالان

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۱۱۳

وزارت راه ترکیه جزئیات جدیدی از نحوه بازداشت رهبر گروه پ‌ک‌ک منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه با انتشار بیانیه جدید وزارت راه این کشور جزئیات جدیدی از بازداشت «عبدالله اوجالان» رهبر حزب کارگران کردستان عراق در زمستان سال ۱۹۹۹ در کنیا را منتشر کرد.

«حسن اشکوزار» استاد دانشگاه آنکارا که طی عملیات بازداشت اوجالان به عنوان مشاور وزارت راه ترکیه حضور داشت، در این باره گفت: «عملیات با ورود مقام‌هایی از سرویس اطلاعاتی ترکیه به موضوع بازداشت اوجالان آغاز شد. مقام‌ها عنوان کردند که برای کسب اطلاعاتی درباره هواپیمای مورد نیاز برای بازداشت اوجالان به من نیاز دارند.»

وی افزود: «اطلاعاتی به سرویس اطلاعات ترکیه رسید که بر اساس آن یونان هواپیمایی را برای انتقال اوجالان از کنیا، از هلند اجاره کرده بود، پس از آن آماده کردن این هواپیما از همان نوع و همان رنگ برای دزدیدن وی و انتقالش به ترکیه مورد استفاده قرار گرفت.»

اشکوزار در این باره گفت: «در ترکیه هواپیمایی با مشخصات مورد نیاز وجود نداشت به جز یک هواپیما که در اختیار یک تاجر ترک بود، با وی برای اجاره کردن این هواپیما به توافق رسیدیم و این در شرایطی انجام شد که هیچ اطلاعاتی درباره این عملیات به وی ارائه نشد.»

وی در ادامه گفت: «پس از انجام اقدامات لازم در شبیه‌سازی این هواپیما با هواپیمایی هلندی، این هواپیما ترکیه را با دو خلبان و چهار یا پنج نفر از نیروهای اطلاعات ترکیه ترک کرد.»

به گفته وی هواپیمای ترکیه با اختلاف د ساعت نسبت به هواپیمای اصلی در فرودگاه کنیا بر زمین نشست.

اوجالان که در سفارت یونان در کنیا حضور داشت، در کاروانی شامل چهار خودرو عازم فرودگاه شد. وی در نهایت راحتی و اطمینان به سر می برد و کت و شلوار رسمی به تن داشت.

در فاصله ۶۰ ثانیه در هواپیما باز شد و در شرایطی که اوجالان در حال ورود به هواپیما بود بازداشت شد و درها به سرعت بسته شد و پیش از آنکه همراهان اوجالان برسند، هواپیمای حامل وی فرودگاه را ترک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز