خبرگزاری کار ایران

داعش مسئولیت حمله به سازمان نجات کودکان افغانستان را برعهده گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۰۲۸

داعش مسئولیت حمله صبح امروز به سازمان «نجات کودکان» افغانستان را برعهده گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله صبح امروز –چهارشنبه- به مرکز «نجات کودکان» در شمال افغانستان را برعهده گرفت.

گروهی از افراد مسلح صبح امروز به سازمان «نجات کودکان» در ولایت جلال‌آباد در شرق افغانستان حمله کردند.

سازمان غیردولتی «نجات کودکان» نهاد غیردولتی بریتانیایی است که در ولایت «جلال‌آباد» بزرگ‌ترین شهر در شرق افغانستان واقع است.

«عطاالله خوگیانی» سخنگوی حاکم ولایت ننگرهار افغانستان گفت که حوالی ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت محلی افغانستان یک نیروی انتحاری خودروی بمب‌گذاری شده خود را در ورودی سازمان «نجات کودکان» در شهر جلال آباد منفجر کرد و گروهی از افراد مسلح وارد ساختمان شدند.

تاکنون ۱۱ نفر در نتیجه این انفجار به بیمارستان منتقل شده‌اند.

«محمد امین» یکی از شاهدان عینی این حادثه که در داخل ساختمان بود، گفت که زمانی که مهاجران به این محل رسیدند صدای انفجار بزرگی را شنیدند.

وی در ادامه گفت که در تلاش برای پنهان شدن بودیم که دیدم یک فرد مسلح که آر‌پی‌جی به همراه دارد در در‌ورودی حضور دارد،  همان زمان از پنجره فرار کردم که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتم.

یک شاهد عینی دیگر در این باره گفت که تیراندازی در محل ساختمان همچنان ادامه دارد.

حمله افراد مسلح به سازمان «نجات کودکان» در افغانستان در شرایطی صورت می‌گیرد که هفته گذشته در حمله افراد مسلح به هتل اینترکانتیننتال کابل حداقل ۲۲ نفر کشته شدند که اغلب آنها شهروندان خارجی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز