خبرگزاری کار ایران

مادورو برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۶۱

رئیس‌جمهوری کنونی ونزوئلا برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجمع موسسان در ونزوئلا اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تا اواخر ماه آوریل ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

هم‌زمان، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا از آمادگی خود برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

مادورو قبل از سخنرانی در جمع هوادارانش در «کاراکاس» گفت: «من کارگزاری متواضع هستم، من مردِ ملت متواضع هستم. در صورتی‌که حزب (حاکم) سوسیالست بخواهد من نامزد انتخابات بشوم، در خدمت شما هستم.»

پیشتر قرار بود که انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا اواخر سال جاری میلادی برگزار شود. کارشناسان می‌گویند مادورو امیدوار است با برگزاری انتخابات زودهنگام، بر مخالفان خود که اخیرا شکست‌های سختی متحمل شده‌اند، پیروز شود.

این در حالی‌ است که «انریکه کاپریلس» نامزد سابق ریاست‌جمهوری ونزوئلا گفته است که دولت کنونی چنان پایگاه ضعیفی دارد که ممکن است بازنده شود.

او در توییتی نوشت: «دولت و رهبرانش منشا آزردگی اکثریت ونزوئلایی‌ها هستند؛ برای نجات دمکراسی متحد شوید.»

کاپریلس در ماه آوریل به اتهام سوءمدیریت منابع دولتی در ایالت میراندا برای ۱۵ سال از شرکت در انتخابات منع شد. او هرگونه تخلفی را رد می‌کند و می‌گوید اتهام‌های وارده، انگیزه سیاسی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز