خبرگزاری کار ایران

تیلرسون: قادر به اصلاح برجام در زمان تعیین‌شده نیستیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۴۶۹

وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن احتمالا قادر نخواهد بود در زمان تعیین شده توسط کاخ سفید، اشکالات برجام را رفع کند.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته –دوشنبه- پیش از گفت‌وگو با مقام‌های سه کشور اروپایی درباره ایران به خبرنگاران گفت که آمریکا احتمالا نمی‌تواند در زمان تعیین شده از سوی کاخ سفید معایب توافق هسته‌ای ایران را برطرف کند.

زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی تمدید لغو تحریم‌های ایران را بر اساس توافق هسته‌ای ایران امضا کرد، تاکید کرد که این آخرین بار است که اقدام به چنین کاری می‌کند.

تیلرسون در جمع خبرنگاران در پرواز لندن به پاریس گفت: «آمریکا یک جدول زمانی برای عمل به خواسته‌های رئیس‌جمهوری در اختیار دارد، اما ما نمی‌توانیم برای دیگران نیز جدول زمانی تعیین کنیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت که در نظر دارد درباره این موضوع با مقام‌های آلمان، فرانسه و ایتالیا در یک جلسه شام کاری گفت‌وگو کند. آمریکا پیش‌تر گفت‌وگوهای غیررسمی درباره توافق هسته‌ای ایران با این سه کشور و اتحادیه اروپا داشته است.

وی همچنین درباره آخرین تحولات سوریه گفت که واشنگتن آماده همکاری با ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با هدف پاسخ به نیازهای امنیتی آنکارا است.

وزیر خارجه آمریکا ‌در ادامه گفت که کشورش به ترکیه عنوان کرده است که خواستار آن هستیم که امکان ایجاد نوعی از منطقه امن که به آن نیازمند هستید را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز