خبرگزاری کار ایران

جزئیات نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با محمود عباس

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۴۱۷

وزرای اتحادیه اروپا در جریان نشست با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حمایت از قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته خود با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حمایت خود از قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین تاکید کرد.

این مهمترین اقدام اتحادیه اروپا در رد تصمیم «دونالدترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

در نشست روز گذشته بروکسل با حضور وزرای خارجه اتحادیه اروپا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر تاکید کرد که قدس شرقی پایتخت فلسطین است و از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا به سرعت این موضوع را به رسمیت بشناسند.

عباس در این نشست هیچ اشاره‌ای به تصمیم ترامپ درباره قدس یا سفر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین نکرد اما وزرای خارجه اتحادیه اروپا از فرصت حضور محمود عباس در داخل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل استفاده کرده و مخالفت خود را با تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به قدس اعلام کردند.

«فدریکا موگرینی» مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست گفت: «می‌خواهم به عباس این اطمینان را بدهم که اتحادیه اروپا به حل مساله اسرائیل و فلسطین بر اساس پایتختی مشترک قدس متعهد است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز