خبرگزاری کار ایران

تعطیلی دولت فدرال آمریکا وارد سومین روز خود شد/ رای‌گیری عصر امروز درباره لایحه بودجه ضروری

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۹۴۴

مجلس سنای آمریکا بار دیگر عصر امروز -دوشنبه- لایحه بودجه ضروری را با هدف پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال این کشور به رای خواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، تعطیلی دولت آمریکا در شرایطی وارد سومین روز خود می‌شود که تلاش گروهی از سناتورهای میانه‌رو برای ایجاد هماهنگی بر سر لوایح مهاجرت و هزینه‌ها میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها همچنان بی‌نتیجه مانده است.

«چارلز شومر» رهبر اقلیت‌های مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه گفت‌وگوها در آستانه رای‌گیری  برنامه‌ریزی شده برای عصر روز دوشنبه همچنان ادامه دارد، گفت: «ما همچنان باید بر سر مسیری که مورد پذیرش دو طرف باشد، به توافق برسیم».

قرار است مجلس سنای آمریکا عصر امروز به وقت آمریکا بار دیگر طرح بودجه ضروری این کشور را به رای بگذارد.

تاثیرات تعطیلی دولت فدرال آمریکا که در پایان هفته گذشته آغاز شد، به طور نسبی محدود بود. این تعطیلی، جمع‌آوری زباله در بخش خدمات پارک ملی را متوقف کرد و همچنین تلفن برخی از کارمندان دولت نیز قطع شد.

این تعطیلی اما امروز به عنوان اولین روز کاری در آمریکا همچنان ادامه دارد و به این معناست که  صدها هزار نفر از کارمندان در خانه مانده و آژانس‌های کلیدی فدرال نیز از این موضوع تاثیر خواهند گرفت. روند صدور روادید و گذرنامه متوقف خواهد شد و پرداخت قراردادهای فدرالی با تعویق مواجه می‌شود.

تاثیرات ناشی از تعطیلی دولت فدرال آمریکا همچنان در شرایطی ادامه خواهد داشت که هنوز روشن نیست که افکار عمومی در آمریکا چه زمانی جمهوری‌خواهان که کنترل کاخ سفد و کنگره این کشور را در اختیار دارند یا دموکرات‌ها که درباره مهاجرت موضع دارند را متهم خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز