خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

آلمان به دنبال تحریم ایران/ سفر هیات کره‌شمالی به کره‌جنوبی/ گروگانگیری در هتل اینترکنتیننتال کابل

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۵۸

ادامه عملیات نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد در منطقه عفرین سوریه، گروگانگیری در هتل «اینترکانتیننتال» کابل و گزارش رسانه آلمانی مبنی بر اینکه برلین با هدف جلوگیری از خروج واشنگتن از برجام به دنبال تحریم ایران است از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، - وزارت خارجه سوریه ادعاهای ترکیه را مبنی بر اینکه آغاز عملیات نظامی در عفرین را به اطلاع نظام دمشق رسانده است را رد کرد.

- منابع محلی از اتمام آموزش ۵۰۰ نفر از نیرو‌های تحت حمایت آمریکا برای تشکیل نیروی مرزی در شمال سوریه خبر دادند.

- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، عملیات نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد در عفرین سوریه نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا است.

- معاون رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با رئیس‌جمهوری مصر در قاهره، وارد اردن شد.

- وزیر خارجه انگلیس خواهان استقبال کشورش از سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس شد و هشدار داد مقاومت کردن در برابر سفر ترامپ به منافع ملی انگلیس آسیب می‌زند.

- با ادامه گروگانگیری شبه نظامیان در هتل «اینترکنتیننتال» کابل که از شب گذشته آغاز شده است، نیروهای ویژه افغانستان امروز -یکشنبه- برای به دست گرفتن کنترل هتل کابل وارد هتل شده و گفته شده طبقه به طبقه درحال پاکسازی ساختمان هستند.

- بعد از آغاز عملیات ترکیه در اطراف شهر عفرین سوریه، وزرای خارجه روسیه و آمریکا در تماس تلفنی درباره اوضاع شمال سوریه و تلاش برای حل بحران گفت‌وگو کردند.

- صدراعظم آلمان با حمایت از ادامه گفت‌وگو میان اتحادیه اروپا و ترکیه، بر لزوم روابط منظم میان این نهاد اقتصادی –سیاسی و آنکارا تاکید کرد.

- مقام‌هایی از کره‌شمالی وارد کره‌جنوبی شدند تا مقدمات حضور هیات وزرشی پیونگ‌یانگ در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی را آماده کنند.

- آلمان در حال مذاکره با دیگر کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در راستای جلوگیری از خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز