خبرگزاری کار ایران

ترکیه از احتمال حمله زمینی به عفرین خبر داد/ ۱۰ کشته در حملات هوایی

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۴۴

ارتش ترکیه در حالی به عملیات زمینی و هوایی در ناحیه عفرین سوریه ادامه می‌دهد که طبق اعلام شبه‌نظامیان کرد در سوریه، در جریان این حملات، دست‌کم ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی شروع درگیری نظامی بین ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد در منطقه عفرین در درون خاک سوریه، «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه گفته است امروز- یکشنبه- احتمالا نیروی زمینی این کشور به عفرین اعزام خواهد شد.

ییلدریم روز شنبه گفت که جنگنده‌های ترکیه «تقریباً تمام» اهداف از پیش تعیین‌شده متعلق به شبه‌نظامیان کرد را در عفرین نابود کرده‌اند.

روز شنبه ترکیه در عملیات موسوم به «شاخه زیتون»، با ۷۲ فروند جنگنده مواضع عفرین را بمباران کرد . ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده که این حملات در واکنش به حملاتی است که از شهر عفرین در مرز سوریه صورت می‌گیرد.

این در حالی است که «یگان‌های مدافع خلق» تشکیلات نظامی کردهای سوریه می‌گوید در حمله نیروهای ترکیه به منطقه عفرین، دست‌کم ۱۰ نفر کشته شده‌اند، که «هفت تن از آن‌ها غیرنظامی هستند».

«حزب اتحاد دمکراتیک» نیز گفته‌است حملات هوایی ترکیه علاوه بر «تلفات» شبه‌نظامی و غیرنظامی، «دست‌کم ۲۵ زخمی» برجای گذاشته‌است.

ستاد مشترک ارتش ترکیه در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی این کشور( آناتولی) منتشر کرد، اعلام کرد تمام کشته‌شدگان و زخمی‌ها از اعضای «گروه‌های تروریستی» بوده‌اند.

آنکارا «یگان‌های مدافع خلق» و «حزب اتحاد دمکراتیک» تشکل سیاسی مرتبط به آن را، شاخه‌ای از «حزب کارگران کردستان» ترکیه و در نتیجه «تروریستی» می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز