خبرگزاری کار ایران

آخرین جزئیات عملیات پاک‌سازی حادثه سانچی

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۱۶۰

یک مقام چینی تاکید کرد که عملیات پاکسازی حادثه سانچی همچنان ادامه دارد و کشتی‌ها و هواپیماها عملیات نظارت بر نشت نفت از این کشتی در آب‌های چین را انجام می‌دهند.

به گزارش ایلنا، یک مقام چین گفت که انفجار مرگبار و غرق شدن تانکر نفت‌کش ایرانی در شرق دریای چین بی‌سابقه‌بود و مشکلات بسیاری را در زمینه نجات و تلاش‌ها در جهت بهبود شرایط ایجاد کرد.

غرق شدن نفت‌کش ایرانی سانچی پس از انفجار این کشتی در نتیجه تصادف در تاریخ ششم ژانویه و کشته شدن ۳۲ دریانورد ایرانی یکی از بدترین حوادث دریایی در سال‌های اخیر بود.

«ژی گوانگلو» رئیس بخش پاسخگویی اضطراری وزارت حمل‌و‌نقل چین در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره گفت:  «این برای نخستین بار بود که یک تانکر حامل میعانات گازی دچار حادثه می‌شود».

وی با بیان اینکه این حادثه هیچ نمونه مشابهی ندارد، گفت که ما همچنان با چالش‌ها و دشواری‌های بسیاری مواجه هستیم.

تنها سه پیکر از مجموع ۳۰ خدمه ایرانی و دو بنگلادشی این کشتی پیدا شد.

عملیات پاک‌سازی این حادثه همچنان ادامه دارد و کشتی‌ها و هواپیماها، عملیات نظارت بر نشت نفت از این کشتی در آب‌های چین را انجام می‌دهند. مقام‌های چین اعلام کردند که سوخت نشت پیدا کرده از این کشتی در آب های چین می‌تواند تهدید جدی برای محیط زیست دریایی به همراه داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز