خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه روسیه:

برجام نمرده است/ اتهام‌ها علیه ایران مبنی بر بی‌ثبات کردن منطقه مردود است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۰۵۶

وزیر خارجه روسیه اتهام‌های مطرح‌شده علیه ایران مبنی بر بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه را به‌شدت رد کرد و گفت ایران قدرتی بزرگ‌ در منطقه است و درخواست از آن برای عدم مشارکت در حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای ممکن نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک، اظهار داشت که توافق هسته‌ای با ایران «نمرده است» و روسیه تمامی تلاش‌ها را برای محافظت از آن صورت می‌دهد.

لاوروف در اشاره به رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درقبال برجام، گفت: «نه، آن نمرده است. آن‌گونه که می‌دانم رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم نهایی خود را بعد از دو یا سه ماه اتخاذ خواهد کرد، یا این‌که این توافق را به نحوی تغییر خواهد داد یا از آن عقب‌نشینی خواهد کرد.»

وزیر خارجه روسیه گفت: «ما تمامی تلاش‌های جدی را برای عدم اصلاح این توافق انجام خواهیم داد. این توافق در قالب یک مذاکره دوباره زنده نخواهد ماند، به‌خصوص با در نظر گرفتن شرایطی که آمریکا برای آن تعیین کرده است.»

وی متذکر شد: «روشن است که چنین چیزی برای ایران پذیرفته نیست و معتقدم اروپایی‌ها در شرایط کنونی از خطرات این موضوع آگاهند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اتهام‌ها علیه ایران مبنی بر بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه را به‌شدت رد کرد و گفت: «سخن‌گفتن درباره این موضوع که دلیل شکست‌خوردن راه‌حل‌‌ها برای تمامی مسائل منطقه خاورمیانه، ایران است، اشتباه است. ایران کشوری بزرگ است و درخواست از آن برای عدم نقش‌‌آفرینی در امور امکان‌پذیر نیست.»

لاوروف تصریح کرد، تمامی قدرت‌ها بزرگ منطقه از جمله ایران و عربستان سعودی حتی کشورهای کوچک مانند قطر دارای منافعی هستند و باید با آنها برای حل اختلافات تعامل کرد.

 وی در ادامه گفت: «منزوی‌کردن ایران داخل مرزهایش هرگز به حل اتوماتیک مسائل منجر نخواهد شد.»

وزیر خارجه روسیه آغاز تلاش‌ها برای حل و فصل اختلافات میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ایران را خواستار شد و بر آمادگی روسیه در نقش‌آفرینی در این تلاش‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز