خبرگزاری کار ایران

آلمان فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۹۹۷

دولت آلمان اعلام کرده است که صادرات اسلحه به عربستان سعودی را به دلیل مشارکت در جنگ یمن، متوقف می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، سخنگوی دولت آلمان، جمعه اعلام کرد که برلین صادرات اسلحه به کشورهای درگیر جنگ یمن را تایید نخواهد کرد. این اقدام در وهله نخست ارتش عربستان سعودی را متاثر از خود خواهد ساخت.

طبق این گزارش، احزاب متحد «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و سوسیال دموکرات‌ها در مذاکرات هفته گذشته به توافق رسیدند صادرات اسلکه به کشورهایی که درگیر این جنگ هستند «بلافاصله» متوقف شود.

«استفان زیبرت» با اشاره به این مذاکرات در توئیتر نوشت که آلمان در حال حاضر هیچ تصمیمی درباره صادرات اسلحه نمی‌گیرد که در تعارض با نتایج آن مذاکرات مقدماتی باشد.

ساعاتی پیش از توئیت زیبرت، اظهارات برخی مقام‌های آلمان در جمع خبرنگاران باعث سردرگمی شده بود که گفته بودند آلمان همچنان درخواست‌ها برای صادرات را مورد به مورد به دقت بررسی می‌کند و تعییری در این سیاست ایجاد نشده است.

عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۵ با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی، جنگ ویرانگری علیه یمن را آغاز کرده، از مشتریان اصلی اسلحه‌های آلمانی است. از آغاز این جنگ، بیش از ۹ هزار نفر در یمن کشته شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز