خبرگزاری کار ایران

سفر یک هیات نظامی سعودی به تل‌آویو

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۳۷۲

رژیم سعودی که با مطرح کردن پروژه مقابله با ایران، در پی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، یک هیات نظامی را عازم سرزمین‌های اشغالی کرده است.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته بود که روزنامه سوئیسی «بازلر تسایتونگ» در گزارشی تحلیلی، از ائتلاف سری عربستان و رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با «دشمن مشترک» به ویژه در زمینه نظامی خبر داد و خاطرنشان کرد که با وجود عدم برقراری روابط رسمی میان عربستان و اسرائیل، طرفین همکاری محرمانه گسترده برای مقابله با آنچه که «اهداف توسعه‌طلبانه» ایران در منطقه می‌خوانند، انجام می‌دهند.

حالا روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» در گزارشی از سفر یک هیات نظامی عربستان به سرزمین‌های اشغالی خبر داده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، طرفین سعودی و اسرائیلی همکاری نظامی بسیار گسترده‌ای دارند به‌گونه‌ای که حکومت ریاض چند ماه گذشته یک هیات نظامی به تل‌آویو برای بررسی خطر نقش فزاینده ایران در منطقه، اعزام کرده است.

واشنگتن‌پست فاش کرد، در حال حاصر مسئولان سعودی تلاش می‌کنند سامانه موشکی موسوم به «گنبد آهنین» و نیز سلاح ضد تانک از اسرائیل خریداری کند.

گزارش این رسانه آمریکایی می‌افزاید، به‌رغم این‌که عربستان سعودی درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل، رسما اظهارنظر نمی‌کند ولی به نظر می‌رسد روابط بین طرفین به شکل شتابنده‌ای در حال گسترش است و در مسیر عادی‌سازی حرکت می‌کند که طی روزهای آینده علنی خواهد شد.

واشنگتن‌تایمز خاطرنشان کرد که در حال حاضر به‌نظر می‌رسد روابط اسرائیل با عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی به شکل چشمگیری تقویت یافته است به‌ویژه بعد از تصمیم دولت واشنگتن برای یهودی‌سازی قدس و انتقال سفارت از تل‌آویو به این شهر اشغالی. از این‌رو بود که عربستان سعودی و مصر هیچ‌گونه موضعی در مخالفت با این تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اتخاذ نکرده‌اند و از این‌جا می‌توان گفت که ائتلاف بین ریاض و تل‌آویو به سرعت به سمت مسیر غیرقابل پیش‌بینی پیش می‌رود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز