خبرگزاری کار ایران

اردوغان در گفت‌وگو با دبیرکل ناتو:

آنکارا مخالف تشکیل نیروی مرزی در شمال سوریه است

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۳۸

رئیس‌جمهوری ترکیه طی گفت‌وگویی تلفنی با دبیرکل ناتو، بار دیگر مخالفت کشورش با تشکیل «نیروی امنیتی مرزی» در شمال سوریه توسط آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، مخالفت قاطعش با تشکیل «نیروی امنیتی مرزی» در شمال سوریه توسط واشنگتن را مورد تأکید قرار داد.

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، اردوغان بار دیگر خطاب به استولتنبرگ تأکید کرد که «این تلاش‌ هرگز در خدمت وحدت و ثبات سوریه نیست.»

اردوغان خاطرنشان کرد، نمی‌توان همکاری برخی همپیمانان با «گروه‌های تروریستی» را درک کرد.

وی همچنین تأکید کرد که کشورش «تمامی تدابیر ضروری را برای محافظت از امنیت ملی‌اش در چارچوب قوانین بین‌المللی در راستای مقابله با تحولات اخیر در سوریه، اتخاذ خواهد کرد.»

 طبق این بیانیه، اردوغان گفته است که ترکیه «به آمریکایی‌ها در تمامی سطوح توضیح خواهد داد که از تشکیل نیرویی تروریستی در گوشه‌ای از مرزهایش استقبال نمی‌کند.»

از سوی دیگر، دبیرکل ناتو گفته است: «نگرانی‌های ترکیه درخصوص این مساله به‌‌جا است و حق طبیعی ترکیه است که از خودش درقبال حملات تروریستی دفاع کند.»

استولتنبرگ با اشاره به این‌که «ترکیه عضو مهم ناتو است»، بر «اهمیت مذاکره شفاف بین همپیمانان جهت حل این مشکل تأکید کرد.»

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، یکشنبه اعلام کرد که می‌خواهد  یک نیروی ۳۰ هزار نفره در سوریه از شبه‌نظامی کرد و عرب تشکیل دهد. این نیرو قرار است از مرزهای مناطق تحت کنترل حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» محافظت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز