خبرگزاری کار ایران

انتشار جزئیات جدیدی از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و امیر قطر

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۸۱۹

رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته با امیر قطر درباره ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طی گفت‌وگوی شب گذشته خود با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر بر ضرورت توقف آنچه دخالت‌های ایران در منطقه و مبارزه با تروریسم خواند، تاکید کرد.

در پی بالا گرفتن بحران روز گذشته در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بر سر مزاحمت جنگنده قطری برای هواپیماهای مسافربری اماراتی عصر روز گذشته رئیس‌جمهوری آمریکا با امیر قطر تماس تلفنی برقرار کرد.

گفته می‌شود امیر قطر و ترامپ طی این تماس تلفنی همکاری دو جانبه آمریکا و قطر به خصوص در مبارزه علیه تروریسم و راه‌های بهبود همکاری را بررسی کردند.

از سوی دیگر، امیر قطر شب گذشته با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد. این دومین سفر امیر قطر به ترکیه طی یک ماه گذشته و سومین دیدار آنها در دو ماه گذشته است. در این دیدار طرفین درباره روابط دو کشور همچنین برخی از پرونده‌های منطقه گفت‌وگو کردند.

قطر یکی از متحدان کلیدی آنکارا در خاورمیانه به شمار می‌رود.

چهار کشور عربی شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از ژوئن گذشته تاکنون روابط کامل دیپلماتیک خود را با به اتهام حمایت قطر از تروریسم و همچنین نزدیکی این کشور به ایران قطع کردند. دوحه همواره اتهام‌های وارده را رد کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز