خبرگزاری کار ایران

توضیحات وزارت خارجه چین درباره کشتی سانچی

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۷۵

وزارت خارجه چین اعلام کرد که نیروهای امداد و نجات این کشور جان خود را برای رسیدن به کشتی سانچی به خطر انداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت وزارت خارجه چین، «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با حضور در کنفرانس خبری به پرسش خبرنگاران درباره سانحه نفت‌کش سانچی پاسخ داد.

وی در این باره گفت: «رهبران و دولت چین تصادف دریایی نفت‌کش سانچی را جدی گرفته و افکار عمومی چین روند آن را پیگیری کرد. آنطور که گزارش شده است، تصادف و سپس آتش‌سوزی و انفجار کشتی نفت کش سانچی با ۱۳۶ هزار تن نفت و میعانات گازی موقعیت بسیار خطرناکی را ایجاد کرده بود».

لو افزود: «با وجود همه این مسائل، نیروهای امداد چین جان خود را به خطر انداختند و بارها برای نزدیک شدن به کشتی تلاش کردند و پیش از وقوع انفجار اصلی توانستند روی کشتی بروند و دو جسد و جعبه سیاه را پیدا کرده و با خود بیاورند».

رسانه‌های چین از غرق شدن سانچی، به عنوان «بدترین حادثه نفتی» یاد کرده و عنوان کردند که حادثه تصادف و سپس غرق شدن نفت‌کش ایرانی در آب‌های چین منجر به ایجاد یک لکه بزرگ نفتی شده است.

رویترز با اشاره به نگرانی‌ها درباره آسیب رسیدن به اکوسیستم دریایی به نقل از گارد ساحلی ژاپن نوشت: «نفت و دیگر میعانات گازی در محیطی به طول ۱۳ و عرض ۱۱ کیلومتر در سطح دریا سرازیر شده است».

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که با وجود غرق شدن این نفت‌کش، تا چندین ساعت پس از آن دود سیاهی از آن خارج می‌شد.

یک کشتی نفت‌کش ایرانی که ۱۳۶ هزار تن، معادل یک میلیون بشکه نفت و میعانات گازی حمل می‌کرد هفته گذشته در آب‌های شرقی چین پس از تصادف با یک کشتی فله‌بر چینی آتش گرفت و تمامی ۳۲ سرنشین آن کشته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز