خبرگزاری کار ایران

واکنش سوریه به تصمیم واشنگتن برای تشکیل ارتش کردی در شمال کشور

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۴۰۰

دولت سوریه تأکید کرد، ارتش این کشور برای پایان‌دادن به هرگونه حضور نظامی ایالات متحده و ادوات آن در این کشور مصمم است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، روز گذشته اعلام کرد که می‌خواهد  نیرویی از شبه‌نظامیان کرد و عرب بالغ بر ۳۰ هزار نفر در سوریه تشکیل دهد. این نیرو قرار است از مرزهای مناطق تحت کنترل حزب «نیروهای دموکراتیک سوریه» محافظت کند.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه، امروز- دوشنبه- در واکنش به این تصمیم ائتلاف آمریکایی، گفت: «چنین اقدامی تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض آشکار حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود.»

این منبع این اقدام آمریکا را به‌شدت محکوم کرد و متذکر شد: «دولت واشنگتن در چارچوب سیاست‌های تخریبی در منطقه گام برمی‌دارد تا دولت‌ها را سرنگون و تنش ایجاد کند.»

وی افزود: «آمریکا با این اقدام دشمنی عمیق خود با امت عربی را آشکار کرد که در راستای خدمت‌رسانی به طرح مشترک این کشور با رژیم اسرائیل است.»

این منبع خاطرنشان کرد، نیروهای ارتش برای پایان‌ دادن به هرگونه حضور نظامی آمریکا و عوامل آن در این کشور مصمم هستند.

سوریه همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که این اقدام آمریکا را محکوم کرده و برای پایان‌دادن به شیوه قلدرمآبانه این کشور اقدام کند.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرده است که هر شهروند سوری که به عضویت این گروه شبه‌نظامی درآید، به ملت و کشور خود خیانت کرده و سوریه نیز بر همین اساس با وی رفتار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز