خبرگزاری کار ایران

مهمترین رخدادهای افغانستان و پاکستان در سال ۲۰۱۷؛

از برکناری نواز شریف و اعلام استراتژی ترامپ تا حملات خونین افغانستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۹۱۵

حملات خونین در افغانستان و برکناری نخست‌وزیر پاکستان از جمله مهمترین اتفاقات افغانستان و پاکستان در سال ۲۰۱۷ میلادی بود.

به گزارش ایلنا، در ادامه نگاهی داریم به مهمترین اتفاقات افغانستان و پاکستان در سال ۲۰۱۷ میلادی.

پاکستان در سال ۲۰۱۷

اعلام سیاست ترامپ در مورد پاکستان

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در ۲۱ اکتبر سال ۲۰۱۷ راهبرد خود را در مورد افغانستان و جنوب آسیا اعلام کرد. در پی اعلام این راهبرد روابط میان اسلام‌آباد و واشنگتن به سردی گرایید. پارلمان پاکستان این اقدام ترامپ و راهبرد جدید آمریکا را محکوم کرد.

برکناری نواز شریف

در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان به اتهام فساد مالی با حکم دادگاه برکنار شد. دادگاه بررسی اتهام‌های شریف همچنان در پاکستان در حال برگزاری است.

اعلام نتیجه پرونده ترور بی‌نظیر بوتو  

در ۳۱ آگوست سال ۲۰۱۷ نتیجه پرونده قتل «بی‌نظیر بوتو» نخست وزیر اسبق پاکستان مشخص شد. دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده مجرمان اصلی این پرونده را معرفی نکردند اما برخی اعضای پلیس به دلیل کوتاهی در این مساله محکوم شدند.

افغانستان در سال ۲۰۱۷

اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آگوست سال ۲۰۱۷ استراتژی جدید این کشور در قبال افغانستان را اعلام کرد. وی به صراحت درباره تعداد نظامیان آمریکایی باقی مانده در افغانستان سخنی نگفت اما تاکید کرد: «خروج عجولانه از افغانستان خلایی ایجاد خواهد کرد که تروریست‌ها از جمله داعش و القاعده فورا آن را پر خواهند کرد.» ترامپ همچنین از تقویت نیروهای نظامی افغانستان حمایت کرد.

حملات خونین افغانستان

در اثر حمله طالبان به منطقه «میرزاولنگ سرپل» در شمال افغانستان حدود ۵۰ نفر از جمله تعداد زیادی زن و کودک کشته شدند. میرزاولنگ در ۲۰ کیلومتری مرکز ولایت سرپل قرار دارد. طالبان در سال ۲۰۱۷ این منطقه را اشغال کرد.

گروهی از مهاجمان مسلح در تاریخ  ۲۱ آوریل ۲۰۱۷ به ولایت بلخ افغانستان حمله کردند. در این حمله ۱۴۰ سرباز و افسر ارتش کشته شدند و بیش از  نفر دیگر زخمی شدند. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

سپتامبر سال ۲۰۱۷ یکی از خونین‌ترین حملات افغانستان رقم خورد. طی چند حمله نیروهای طالبان به مراکز امنیتی و پلیس افغانستان در ایالت غزنی حمله کردند. در این حمله حدود ۲۵ پلیس و سرباز ارتش کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز