خبرگزاری کار ایران

جزئیات جدید از شایعه کودتا در اردن؛ برادران ملک عبدالله بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۱۸۵

پادشاه اردن در تلاش برای جلوگیری از وقوع کودتا، دستور بازداشت دو برادر و پسر عموی خود را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، پس از آن‌که دفتر پادشاهی اردن با انتشار بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده درباره کودتای سه تن از فرماندهان ارتش این کشور با همکاری ولی‌عهدهای عربستان و امارات را رد کرد، خبرگزاری اسپوتنیک جزئیات جدیدی درباره دلایل ایجاد این شایعه فاش کرد.

براین اساس، ملک عبدالله دستور بازنشستگی برادرانش «فیصل» و «علی بن‌الحسین» و همچنین پسرعمویش «طلال بن‌محمد» از ارتش اردن را صادر کرد.

در حالی‌که روزنامه «اکسپرس» انگلیس با استناد به رسانه‌های محلی اردن نوشته است که به دستور پادشاه اردن، دو برادر و پسر عموی وی بازداشت شده‌اند.

ولی برخی رسانه‌های منطقه‌ای جزئیات دیگری در این‌باره گزارش دادند و خاطرنشان کردند که پادشاه اردن این دستور را به‌منظور جلوگیری از وقوع کودتا در داخل کاخ پادشاهی صادر کرده است.

روزنامه عبری‌زبان «تایمز آو اسرائیل» به نقل از منابعی گزارش داد که دستگاه‌های اطلاعاتی تماس‌های رد و بدل شده میان برادران و پسرعموی پادشاه اردن با مقام‌هایی در عربستان سعودی و امارات را رصد کرده‌اند که برای اجرای کودتا علیه عبدالله دوم برنامه‌ریزی می‌کردند.

این روزنامه اسرائیلی تصریح کرد که هر سه شاهزاده اردنی در حال حاضر تحت اقامت اجباری قرار دارند.

وب‌سابه «بریتبارت نیوز» آمریکا نیز گزارش داد که هر سه شاهزاده با رهبران سعودی برای اجرای کودتا علیه عبدالله دوم، تبانی کرده بودند.

روزنامه «هاآرتص» اسرائیل نیز با تایید این خبر، تصریح کرد که روابط امان و ریاض، به‌دلیل سیاست‌ها و اقدامات شاهزاده «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی بسیار تیره شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز