خبرگزاری کار ایران

اردوغان: جمعه عازم فرانسه می شوم

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۷۴۷

رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی از سفر روز جمعه خود به فرانسه و بررسی روابط دوجانبه در این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری و رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه طی سخنانی در ششمین کنگره استانی حزب خود در سینوپ، گفت:‌«روز جمعه به فرانسه خواهم رفت. در سفر به این کشور در مورد روابط دوجانبه بحث و گفتگو خواهیم کرد».

وی در رابطه با حداقل دستمزد در ترکیه نیز گفت: «طی پانزده سال گذشته حداقل دستمزدها ۹ برابر افزایش یافته و این افزایش هیچگاه پایین تر از نرخ تورم نبوده است».

اردوغان افزود: «زمانی که روی کار آمدیم (سال ۲۰۰۲) سرانه درآمد ملی ۳ هزار و ۵۰۰ دلار و حداقل دستمزد نیز ۱۸۴ لیر ترک بود. امروز درآمد سرانه ۱۱ هزار دلار و پایه دستمزد نیز با رشد قابل توجهی به هزار و ۶۰۳ لیر رسیده است. درآمد سرانه ملی در چشم انداز ۲۰۲۳ را ۲۵ هزار دلار در نظر گرفته ایم. رقم حداقل دستمزد را شما محاسبه کنید».

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین افزود: «ما نباید شبیه سایر احزاب باشیم. ما مانند اپوزیسیون برای منافع جزئی خود، کشور و ملت خود را به دشمنان نمی فروشیم. خدا را شکر ما بدهکار ارباب‌های رسانه، شبکه های تروریستی و مهندسان سیاست نیستیم، ما در سیاست در پی رضای حق و مردم هستیم».

اردوغان خاطر نشان کرد: «ملت ما جواب آن دسته افرادی که ادعا می کردند ۱۶ آوریل (تاریخ برگزاری همه‌پرسی تغییر قانون اساسی) مردم را در ازمیر به دریا خواهند انداخت را پای صندوق‌های رای دادند. پاسخ آنهایی که قهرمانان شب ۱۵ جولای را تحقیر می کنند را نیز در سال ۲۰۱۹ به همان شکل خواهند داد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز