خبرگزاری کار ایران

تاکید مجدد اتحادیه اروپا بر حمایت از لبنان

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۶۱۷

مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر حمایت قوی این اتحادیه از لبنان در سایه بحران سیاسی ماه نوامبر در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، «فدریکا موگرینی» مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته –سه شنبه- با «میشل عون» رئیس جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست وزیر و «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار بار دیگر بر پشتیبانی قوی اتحادیه اروپا از لبنان در سایه بحران سیاسی ماه نوامبر در این کشور تاکید کرد.

عون در این دیدار به این مقام اتحادیه اروپا گفت که لبنان از حمایت اتحادیه اروپا قدردانی می‌کند و امیدوار است که اعضای این اتحادیه به طور موثر در کنفرانس جهانی برای حمایت از لبنان حضور  داشته باشند.

رئیس‌جمهوری لبنان همچنین بار دیگر خواستار بازگشت امن و تدریجی پناهجویان به مناطق امن در سوریه  شد و گفت که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه در آینده نزدیک وجود داشته باشد، نیست.

موگرینی نیز در این دیدار به رئیس‌جمهوری لبنان به دلیل ایفای نقش مثبت وی طی بحران سیاسی استعفای سعد الحریری ریاض تبریک گفت و توانایی وی در حفظ ثبات به‌رغم شرایط دشوار در سوریه را تحسین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز