خبرگزاری کار ایران

انتقاد اردوغان و می از موضع آمریکا درخصوص قدس

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۰۷۸

رئیس‌جمهوری ترکیه و نخست‌وزیر بریتانیا اقدام یک‌جانبه آمریکا درباره قدس را عاملی برای تشدید تنش‌ها در منطقه ارزیابی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، عصر روز گذشته با «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا درباره آخرین تحولات مربوط به قدس تلفنی گفت‌وگو کرد.

منابعی در کاخ سفید اعلام کردند، طرفین «نگرانی‌شان را از تنش موجود در منطقه در پی اعلام قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل از سوی واشنگتن، ابراز کردند.»

اردوغان و می تأکید کردند که «دولت اسرائیل باید بداند که راه‌‌حل تشکیل دو دولت راه‌حلی عقلانی‌تر برای عملیات صلح در منطقه است.»

سران ترکیه و بریتانیا همچنین خاطرنشان کردند که «باید از تنش‌هایی که می‌تواند عملیات صلح را در معرض خطر قرار دهد، دوری کرد و جامعه جهانی نیز برای ایجاد راه‌حل‌‌هایی برای بحران‌های منطقه تلاش‌های فشرده‌ای صورت دهند.»

پس از آن‌که ایالات متحده قطعنامه شورای امنیت در مخالفت با تصمیم واشنگتن درمورد قدس را وتو کرد، کشورها و مقام‌های مختلف به آن واکنش نشان داده‌اند. در جریان رای‌گیری، ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت به قطعنامه رای مثبت دادند.

قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرف مصر، خود واکنشی به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر پذیرش بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت‌خانه ایالات متحده از تل‌آویو به این شهر در سال‌های پیش‌رو بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز