خبرگزاری کار ایران

سفر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه در سایه تحولات قدس

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۸۰۵

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفر قریب‌الوقوع خود به خاورمیانه ضمن تاکید بر شراکت آمریکا با اسرائیل به دنبال اطمینان‌دهی نسبت به روابط واشنگتن با جهان عرب خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا طی روزهای آینده در شرایطی به خاورمیانه سفر خواهد کرد که اهدافی چون تاکید بر شراکت آمریکا با اسرائیل و اطمینان‌دهی به جهان عرب را پس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، پیگیری خواهد کرد.

پنس به عنوان حامی قدرتمند تصمیم ترامپ درباره قدس، قرار است سه روز در خاورمیانه و در ایستگاه‌های اراضی اشغالی فلسطین و مصر توقف کند. این نخستین سفر یک مقام ارشد آمریکایی به خاورمیانه پس از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس و انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به قدس است.

وضعیت بیت‌المقدس که مکان‌های مقدس مسلمانان، یهودیان و مسیحیان را در خود جای داده است یکی از سنگین‌ترین موانع توافق صلح میان اسرائیل و فلسطینیان است. فلسطینیان به شدت از تصمیم ترامپ درباره قدس خشمگین هستند و از دیدار با پنس نیز خودداری کردند. جامعه بین‌المللی حق حاکمیت اسرائیل بر تمامی شهر قدس را به رسمیت نمی‌شناسد.

اسرائیل بیت‌المقدس را پایتخت ابدی خود می‌داند و این در حالی است که فلسطینیان بخش شرقی این شهر را پایتخت کشور مستقل فلسطین می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز