خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

توان نظامی متحدان منطقه‌ای‌مان را افزایش می‌دهیم/ برای مقابله با ایران گزینه نظامی مدنظرمان نیست

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۷۲۰

وزیر دفاع آمریکا احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ایران را رد کرد و در عین حال گفت که واشنگتن به متحدان خود در منطقه برای مقابله با نفوذ ایران کمک نظامی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از نمایش «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل که طی آن با اشاره به لاشه‌ای غیرواقعی از موشک شلیک‌شده به ریاض از سوی یمن، مدعی می‌شود ایران از جنبش «انصارالله» حمایت موشکی و تسلیحاتی می‌کند، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن درصدد ایجاد ائتلاف نظامی در منطقه علیه ایران نیست.

ماتیس، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران، ایران را به اقدامات بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه متهم کرد و گفت که ایالات متحده به‌هیچ‌وجه قصد ندارد واکنش نظامی به ایران نشان دهد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «نظامی، هرگز. ایالات متحده هیچ نیتی برای واکنش با این روش علیه ایران ندارد.»

این ژنرال بازنشسته تفنگداران آمریکا (نیروهای مارینز) گفت: «به همین دلیل بود که هیلی در آنجا حضور داشت و هیچ یک از ژنرال‌های ما حضور نداشت...، این تلاشی دیپلماتیک به‌منظور نشان‌ دادن اقدام‌ها و نیات ایران، به جهانیان است.»

وی خاطرنشان کرد، آمریکا تلاش خواهد کرد به متحدان خود در منطقه برای مقابله با نفوذ ایران کمک کند و توانایی نظامی آنها را در مقابل با ایران افزایش دهد.

ماتیس با این ادعا که نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه جنایات وحشتناکی علیه مردم این کشور مرتکب شده است، ایران را به تلاش با زور برای نگه‌ داشتن اسد در قدرت متهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز