خبرگزاری کار ایران

بی‌توجهی کره‌شمالی به درخواست‌های مکرر آمریکا برای مذاکره

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۴۷

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل متحد با بی‌توجهی به درخواست‌های آمریکا برای مذاکره با این کشور آسیایی، اعلام کرد پیونگ‌یانگ تا زمانی‌که منافعش مورد تعدی قرار نگیرد، تهدیدی را متوجه هیچ کشوری نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «جا سونگ نام» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل، روز گذشته با بی‌توجهی به دعوت واشنگتن از پیونگ‌یانگ برای متوقف‌کردن برنامه‌های موشکی و هسته‌‌ای خود، خاطرنشان کرد که پیونگ‌یانگ تا زمانی‌که منافعش مورد تعدی قرار نگیرد، تهدیدی را متوجه هیچ کشوری نمی‌کند.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا سه روز قبل در نشست اخیر شورای امنیت درباره پیونگ‌یانگ، گفته بود که کره‌شمالی باید به اقدام‌های تحریک‌آمیز خود پایان بدهد تا واشنگتن برای مذاکره با آن گام بردارد.

سفیر کره‌شمالی در سخنان روز گذشته خود بدون اشاره به دعوت تیلرسون، گفت: «این اقدامی توام با ناامیدی ایالات متحده و در راستای ترس و نگرانی آن از قدرت فوق‌العاده کره‌شمالی است که در تحقق هدف بزرگ تاریخی خود یعنی تکمیل‌کردن قدرت هسته‌ای خود موفق شده است.»

با این حال، رکس تیلرسون، روز گذشته بار دیگر در نشست ویژه وزیران خارجه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در مورد کره‌شمالی گفت که این کشورِ دارای تسلیحات هسته‌ای ابتدا باید اول نشان دهد که استحقاق مذاکره را دارد.

تیلرسون گفت: «کره‌شمالی باید سعی کند تا اجازه بیابد به میز مذاکره بازگردد.»

وزیر خارجه آمریکا در عین حال افزود: «فشارها بر کره‌شمالی باید ادامه بیابد و ادامه خواهد یافت تا زمانی‌که این کشور عاری از سلاح هسته‌ای شود. آن وقت ما راه ارتباطی خود را باز می‌گذاریم.»

از سوی دیگر، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که به‌رغم ادامه ارزیابی‌ها درباره آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی، این عقیده وجود ندارد که موشک بالستیک قاره‌پیما تهدیدی علیه ایالات متحده محسوب می‌‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز