خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

هشدار اردوغان درباره اقدام واشنگتن درباره قدس/ واکنش فرانسه به ادعای نیکی هیلی درباره ایران/ زلزله در اندونزی

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۲۸

در ۱۲ ساعت گذشته جهان با تحولات مهمی همراه بود. ادامه واکنش‌ها به نمایش ضد ایرانیِ آمریکا در سازمان ملل، هشدار رئیس‌جمهوری ترکیه درباره تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس و حمله موشکی مجدد انصارالله به مواضع عربستان از جمله مهمترین اخبار چند ساعت اخیر جهان است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه هشدارها به اقدام واشنگتن درباره قدس، اظهار داشت اگر این شهر اشغالی را از دست دهیم، نمی‌توانیم از مکه مکرمه و مدینه منوره حفاظت کنیم.

-منابع فلسطینی از افزایش تعداد شهدای درگیری‌های روز جمعه میان فلسطینیان معترض و نظامیان صهیونیست به چهار نفر خبر دادند.

-مقام‌های فرانسه در واکنش به ادعای «نیکی هیلی» درباره موشک های ایرانی، اعلام کردند که پاریس محتاطانه با این موضوع برخورد کرده است.

-دولت آمریکا در بیانیه‌ای از حامیان دولت سوریه خواست تا برای وادار کردن دمشق به مشارکت فعال در مذاکره با مخالفان وارد عمل شوند.

- پلیس هلند اعلام کرد که به فردی که در فرودگاه آمستردام چاقو به دست داشته و مردم را تهدید می‌کرده، تیراندازی کرده است.

- منابع خبری از وقوع زمین‌لرزه‌ شدیدی به قدرت شش و چهار دهم ریشتر در اندونزی خبر دادند.

-یک مسئول عالی رتبه در دولت آمریکا اعلام کرد که فرستاده ترامپ در امور خاورمیانه این هفته برای انجام مذاکرات مربوط به روند صلح به اراضی اشغالی بازمی‌گردد.

-یگان موشکی ارتش یمن وابسته به انصارالله صبح امروز -شنبه- موشک بالستیکی را به مرکز فرماندهی ارتش عربستان در جیزان شلیک کرد.

-وزیر مشاور امارات در امور خارجه اعلام کرد که دیدار ولیعهد ابوظبی با فرماندهان حزب اصلاح یمن به منظور شکست ایران و انصارالله یمن فرصتی خوب است.

-وزارت خارجه دولت مستعفی یمن ضمن استقبال از گزارش اخیر سازمان ملل خواستار اقدام‌های فوری علیه ایران شد.

- «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: تهران، مسکو و آنکارا یک فهم مشترک درباره چگونگی مقابله با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز