خبرگزاری کار ایران

واکنش فرانسه به نمایش ضد ایرانیِ آمریکا در سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۱۱

فرانسه به ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، که ایران را به حمایت تسلیحاتی از جنبش انصارالله یمن متهم کرده است، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های فرانسه در واکنش به ادعاهای ضد ایرانی «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کردند که پاریس محتاطانه با این موضوع برخورد کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، پیش از این با حضور در محل نگهداری قطعاتی که گفته می‌شود لاشه موشک‌های ایرانی است، در برابر خبرنگاران مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای جنبش انصارالله یمن شده بود.

مقام‌های فرانسه در واکنش به این ادعای نیکی هیلی، اعلام کردند که پاریس محتاطانه با این موضوع برخورد کرده است.

«الکساندر جورجینی» از سخنگوهای وزارت خارجه فرانسه، عصر روز گذشته تاکید کرد که کشورش همچنان مشغول بررسی شواهد و اطلاعات است.

جورجینی گفت: «دبیرخانه سازمان ملل متحد در این مقطع هنوز هیچ نتیجه‌گیری کرده است. فرانسه نیز همچنان به بررسی شواهد و اطلاعات مربوط به باقی مانده موشک مشغول است.»

این سخنگو در عین حال مدعی شد که فرانسه همچنان نگرانی‌هایی درباره برنامه موشکی ایران دارد و از این کشور می‌خواهد که به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل کاملا پایبند بماند.

ناظران سیاسی تأکید دارند که این نمایش نماینده آمریکا در سازمان ملل و اتهام‌زنی علیه ایران، در واقع تلاشی برای منحرف کردن اذهان از قدس به سوی ایران و شعله‌ور کردن جنگ طایفه‌ای و مذهبی در منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز