خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ممنوعیت فروش هواپیما به ایران در کنگره آمریکا/ گفت وگوی تلفنی پوتین و ترامپ درباره کره‌شمالی/ استقبال عربستان از ادعاهای نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۴۱۹

ادعاهای بی‌اساس نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد درباره اینکه ایران موشک در اختیار گروه انصارالله یمن قرار داده است و حواشی و واکنش‌های مرتبط با آن از جمله مهمترین اخبار ۱۲ ساعت گذشته در جهان است.پایان بی نتیجه هشتمین دور مذاکرات صلح سوریه در ژنو و تصویب طرح ممنوعیت فروش هواپیما به ایران در کنگره آمریکا از جمله دیگر مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، ایالات متحده با ارائه مدارکی که صحت آن‌ها تایید نشده است، مدعی شد که ایران برای کمک به نیروهای انصارالله یمن در اختیار آنها سلاح قرار داده است.

-جنبش انصارالله یمن اتهام‌های مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به یمن را رد کرده و در مقابل واشنگتن را به دادن سلاح‌های ممنوعه به ائتلاف عربی تحت امر عربستان متهم کرد.

- عربستان سعودی از ادعاهای نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران استقبال کرده است.

- یک تحلیل‌گر آلمانی سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌های عربستان در سال‌های اخیر را سرشار از شکست و ناکامی ارزیابی می‌کند. به باور او عربستان در اغلب سیاست‌های منطقه‌ای خود در پنج سال گذشته ناکام بوده است.

- روسای جمهوری آمریکا و روسیه در خصوص بحران موشکی و هسته‌ای در شبه‌جزیره کره تلفنی گفت‌وگو کردند.

- نماینده‌ ویژه سازمان ملل در امور سوریه پایان بدون نتیجه هشتمین دور از مذاکرات صلح سوریه در ژنو را اعلام کرد.

-مجلس نمایندگان آمریکا در طرحی فروش هواپیما به ایران را که قراردادهای آن با تهران به امضا رسیده است را ممنوع کرد.

-سفیر آمریکا در سازمان ملل در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور در آینده نزدیک از اقدام‌های جدید برای مقابله با ایران خبر می دهد.

-چین در حالی که هشدار داده است اقدام واشنگتن علیه کره شمالی باعث سوق دادن منطقه به سمت جنگ هسته‌ای می‌شود، رزمایش دریایی چهار روزه خود را در نزدیکی کره‌شمالی آغاز کرد.

- وزارت دفاع آمریکا از شلیک تیر اخطار جت‌های آمریکایی به سوی دو جنگنده سوخوی ۲۵ روسیه بر فراز خاک سوریه خبر داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز