خبرگزاری کار ایران

تکرار ادعای آمریکا درباره کمک تسلیحاتی ایران به یمن

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۷۱

ایالات متحده با ارائه مدارکی که صحت آن‌ها تایید نشده است مدعی شد که ایران برای کمک به نیروهای انصارالله یمن در اختیار آنها سلاح قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ایالات متحده امروز-پنج شنبه- بر اساس ارائه مدارکی که صحت آن‌ها تایید نشده است مدعی شد که ایران برای کمک به نیروهای انصارالله یمن در اختیار آنها سلاح قرار داده است و مدعی شد این اقدام نقض قطعنامه‌های سازمان ملل محسوب می‌شود. 

رویترز نوشت:« وزارت دفاع ایالات متحده قطعاتی از این سلاح‌ها را روی صفحه نمایش گذاشته و توضیح داد که چگونه نتیجه گرفت که آنها از ایران آمده‌اند.»

پنتاگون مدعی شده یکی از این سلاح‌ها مربوط به بقایای موشک بالستیکی است که در ۴ نوامبراز یمن به سمت فرودگاه ریاض شلیک شد. 

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های ایران بارها ادعای آمریکا و عربستان درباره ارسال ارسال سلاح به نیروهای یمنی را تکذیب کرده‌اند و این ادعاها را واهی و بی‌اساس خوانده‌اند.

«لائورا سیل» سخنگوی پنتاگون در همین رابطه مدعی شد: «ایالات متحده مدتها است که معتقد است ایران سلاح‌های خود را به سراسر منطقه ارسال می‌کند و آنچه که ما امروز به شما نشان می‌دهیم این مساله را اثبات می‌کند.

سخنگوی پنتاگون این را هم گفت که این مستندات تاییدنشده را عربستان سعودی و امارات متحده عربی در اختیار واشنگتن قرار داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز