خبرگزاری کار ایران

روزنامه «الرای الیوم» نوشت:

ایران همچنان متحد قدرتمند فلسطین است/ سردار سلیمانی وارد جنگی نمی‌شود مگر آنکه از آن پیروز خارج شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۹۸۷

تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه «رای الیوم» نوشت که عربستان سعودی به دنبال تشکیل ائتلاف عربی اسلامی سنی برای مقابله با دایره نفوذ ایران بود اما بحران کنونی قدس و تبعات آن ضربه سنگینی به این زیاده‌خواهی‌ها وارد کرد و نشان داد که جبهه اسلامی شامل دو کشور قدرتمند اسلامی است که بدون توجه به اختلافات مذهبی برای مقابله با اسرائیل و آمریکا با یکدیگر متحد می شوند؛ این دو کشور ایران شیعه و ترکیه سنی هستند.

به گزارش ایلنا، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای‌الیوم در سرمقاله این روزنامه به اتحاد ایران و ترکیه برای مقابله با اسرائیل و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و مشغولیت اعراب به عادی‌سازی روابط با اسرائیل پرداخته و می‌نویسد:

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، به پای متحدان عرب سنی خود در حاشیه خلیج‌فارس و مصر یا آنچه محور اعتدال عربی نامیده می‌شود شلیک کرد و فتیله انتفاضه سوم را روشن کرد که می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها ادامه پیدا کند و مقدمه‌ای برای جنگ منطقه‌ای باشد و نقشه و معادلات قدرت و ائتلاف‌ها در منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا که با استقبال گسترده‌ای از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و لابی یهودی در واشنگتن همراه بود، مهم‌ترین متحدان عربی آمریکا یعنی عربستان سعودی و مصر را وارد شوک کرد و دو کشور غیر عربی دیگر یعنی ترکیه و ایران را نیز به تکاپو انداخته است؛ کشورهایی که در جبهه مقابل درگیری‌ها در جهان اسلام با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

زمانی که «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران آشکارا با فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس و «سرایا القدس» شاخه نظامی حرکت جهاد اسلامی تماس می‌گیرد و بر آمادگی ایران برای حمایت کامل از مقاومت اسلامی در مقابله با اسرائیل تاکید می‌کند و رسانه‌های ایرانی تصاویر تصاویر مسجد قدس را منتشر می‌کنند به این معناست که ایران همچنان متحد قدرتمند فلسطین و انتفاضه آن‌ها است؛ آن هم در شرایطی که اغلب کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند.

سردار سلیمانی وارد جنگی نمی‌شود مگر آنکه پیروز از آن خارج شود. او وارد کردستان عراق شد و رفراندوم جدایی این اقلیم شکست خورد. در سوریه در کنار ارتش این کشور جنگید و در بازگشت سیطره دولت سوریه بر بخش‌های بسیاری از این کشور مشارکت کرد. حشد الشعبی را در عراق تاسیس کرد و موصل و بسیاری از مناطق دیگر عراق را از کنترل داعش خارج کرد و این او است که در سایه مشغولیت اعراب به چاق‌تر کردن ارتش خود به سمت فلسطین و قدس حرکت می‌کند.

عربستان سعودی از تشکیل ائتلاف عربی اسلامی سنی برای مقابله با دایره نفوذ ایران شیعه استقبال می‌کرد اما بحران کنونی قدس و تبعات آن ضربه سنگینی به این زیاده‌خواهی‌ها وارد کرد و نشان داد که جبهه اسلامی شامل دو کشور قدرتمند مسلمان است که بدون توجه به اختلافات مذهبی برای مقابله با اسرائیل و ترامپ با یکدیگر متحد می‌شوند؛ این دو کشور ایران شیعه و ترکیه سنی هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز