خبرگزاری کار ایران

نرمش موضع آمریکا درقبال کره‌شمالی؛ تیلرسون: شما مایل باشید مذاکره می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۶۸۰

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن آماده است بدون هیچ‌گونه پیش‌شرط با کره‌شمالی مذاکره کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته طی سخنانی در شورای آتلانتیک در واشنگتن، ابتکار تازه دیپلماتیک درقبال کره‌شمالی را مطرح کرد که به نوعی با سیاست‌های قبلی واشنگتن در قبال این کشور آسیایی متفاوت است.

رکس تیلرسون از آمادگی آمریکا برای گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با کره‌شمالی خبر داد و گفت: «ما می‌توانیم درصورتی که شما مایل باشید گفت‌وگو کنیم. ما می‌توانیم درخصوص این که چنین گفت‌وگوهایی چگونه صورت گیرد مذاکره کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «سپس ما می‌توانیم درباره تهیه یک نقشه، یک نقشه راه، که تمایل داریم در مورد آنها کار کنیم، وارد گفت‌وگو شویم.»

با این حال، مشخص نیست این اظهارات رکس تیلرسون نشانه تغییر در سیاست آمریکا در قبال کره‌شمالی است، یا این که نظر خود وزیر خارجه آمریکا است.

تیلرسون پیشتر در اکتبر جاری از بررسی فرصت‌های احتمالی برای گفت‌وگوی مستقیم با مقام‌های کره‌شمالی خبر داد، اما اظهارات او واکنش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را درپی داشت که اظهار داشت، تلاش برای مذاکره با کره‌شمالی را «اتلاف وقت» است.

کرهشمالی تاکنون خیلی روشن نشان داده است تا زمانی که توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا را با سلاح هسته‌ای به دست نیاورد، تمایلی به مذاکره با واشنگتن ندارد.

رکس تیلرسون در سخنان دیروز خود افزود: «ما آماده‌ایم که نخستین مذاکره مستقیم بدون پیش‌شرط را داشته باشیم.»

وزیر خارجه آمریکا با این حال تاکید کرده است که واشنگتن در تلاش است تا اجرای تحریم‌های بین‌المللی علیه کره‌شمالی را تسریع کند، از جمله اقدامات بیشتری که چین می‌تواند علیه کره‌شمالی اتخاذ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز