خبرگزاری کار ایران

بوریس جانسون در پارلمان انگلیس:

خواستار آزادی نازنین زاغری به دلایل بشردوستانه شدم/ نمی‌خواهم در این باره امید کاذب ایجاد کنم

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۲۸۶

وزیر خارجه انگلیس گفت که دیدارهای سازنده‌ای را در تهران و بر سر شهروند ایرانی-انگلیسی بازداشت‌شده داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در ارائه گزارشی به پارلمان این کشور درباره سفر اخیرش به ایران گفت که از تهران خواسته است شهروندان دوتابعیتی این کشور از جمله «نازنین زاغری» را به دلایل بشر دوستانه آزاد کند.

وی تاکید کرد که معتقد است پیامش از سوی شخصیت‌های ارشد ایرانی درک شده است. این موضوع پیچیده‌ای است و افراد و نهادهای متفاوت جداگانه‌ای در ایران در این مساله دخیل هستند و من نمی‌خواهم در این باره امید کاذب ایجاد کنم.

با این حال جانسون تاکید کرد که اکنون بسیار زود است که از نتایج این سفر اطمینان حاصل کرد.

تنش میان انگلیس و ایران بر سر پرونده نازنین زاغری شهروند دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی که طی یک سفر به ایران به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود، تشدید شده است.

جانسون که در میان نمایندگان پارلمان انگلیس سخن می‌گفت، تاکید کرد: «در زمینه مسائل دوجانبه میان ایران و انگلیس، اولویت من وضعیت شهروندان دوتابعیتی بازداشتی در ایران بود.»

وزیر خارجه انگلیس افزود: «من از آنها خواستم که این شهروندان را به دلایل بشردوستانه آزاد کنند؛ جایی که دلیلی برای این کار وجود دارد.

وی تاکید کرد: «دیدارهای من در تهران ارزش خود را داشت و مجلس نمایندگان می‌تواند اطمینان داشته باشد که ما از هیچ تلاشی برای آزادی این شهروندان فروگذار نمی‌کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز