خبرگزاری کار ایران

نامه تند و تیز دیپلمات مستعفی آمریکا/ از تیلرسون می‌خواهم استعفا دهد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۸۲۶

یک دیپلمات بلندپایه آمریکایی ضمن استعفا از سمتش، در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور نوشت که دولت آمریکا به دیپلمات‌ها توهین و بی‌احترامی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از هافینگتن پست، «الیزابت شاکلفورد» دیپلمات بلندپایه آمریکایی پس از نوشتن یک نامه به «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و متهم کردن وی به متلاشی کردن وزارت خارجه و تخریب وجهه آمریکا در سراسر جهان، از سمت خود استعفا داد.

شاکلفورد که به عنوان افسر سیاسی مستقر در نایروبی برای عملیات آمریکا در سومالی حضور داشت با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور نسبت به رویکرد توهین آمیزدولت ترامپ در قبال دیپلمات‌ها ابراز تاسف کرد و نوشت که این رویکرد منجر به آن شده است که تعداد بالایی از دیپلمات‌های باتجربه از وزارت خارجه این کشور رانده شوند.

در نامه شاکلفورد پیش از استعفا از سمتش آمده است: «بهای این اقدام دولت ترامپ در عملیات‌های روزانه در سومالی جایی که نفوذ دیپلماتیک آمریکا درون این سازمان و دیگر مکان‌ها رو به افول است، قابل مشاهده است.»

وی همچنین نوشت که زمانی که تیلرسون به کارمندان وزارت خارجه آمریکا گفته بود که ارتقای حقوق بشر در سراسر جهان «موانعی را در راه توانایی ما برای ارتقای منافع امنیت ملی ما ایجاد می‌کند» شوکه شده است.

شاکلفورد در ادامه این نامه نوشته است که اگر تیلرسون قادر نیست مرهم باشد و  ماموریت‌های این وزارتخانه را حفظ کند، «متواضعانه از او درخواست دارم تا همراه من بیرون بیاید».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز