خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ابراز امیدواری سازمان ملل برای پایان جنگ در یمن/ انتقاد شدید رئیس‌جمهوری فرانسه از تصمیم ترامپ درباره قدس/ حمله نظامیان صهیونیست به تیم‌های پزشکی فلسطینی

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۷۷۵

جهان در ۱۲ ساعت گذشته شاهد تحولات مهمی همچون ادامه اعتراض‌ها به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود. از سوی دیگر، واکنش نخست‌وزیر اسرائیل به کودک‌کش خواندن رژیم صهیونیستی از سوی رئیس‌جمهوری ترکیه، حمله نظامیان صهیونیست به تیم‌های پزشکی فلسطینی و انتقاد شدید اللحن رئیس‌جمهوری فرانسه از تصمیم همتای آمریکایی خود درباره قدس در دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل از جمله دیگر تحولات مهم چند ساعت اخیر است.

به گزارش ایلنا، قطر از انگلیس  ۲۴ جنگنده «تایفون» خریداری می‌کند.

- دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرده است که دولت آمریکا بتواند عربستان سعودی را برای پایان دادن به جنگ در یمن تحت فشار قرار دهد.

-حمله ناگهانی نیروهای یمنی به پایگاه‌هایی در الزرقه استان الجوف به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای ائتلاف سعودی انجامید.

-هزاران تن از شهروندان اوکراین در مرکز کی‌یف در اعتراض به دستگیری یک چهره اپوزیسیون دست به برگزاری تظاهرات زدند.

- نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی گفت که نصیحت‌های رییس‌جمهوری ترکیه بی‌ارزش بوده و به آنها توجهی نمی‌کند.

- ده‌ها هزار مراکشی در اعتراض به تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

- رییس‌جمهوری فرانسه در دیدار با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، به شدت از تصمیم یک‌جانبه آمریکا درباره قدس انتقاد کرده و آن را ناقض قوانین بین‌المللی دانست.

- وزارت بهداشت فلسطین از حمله نظامیان رژیم‌صهیونیستی به تیم‌های پزشکی، خبر داد.

-وزیر برگزیت انگلیس اعلام کرد که این کشور به دنبال دستیابی به توافق تجارت آزاد جامعی با اتحادیه اروپا است.

-سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ائتلاف آمریکا به جای غلو کردن و زیر سوال بردن دستاوردهای مسکو در جنگ با داعش، به دستاوردهایش در افغانستان، عراق و لیبی افتخار کند.

-کاخ سفید نپذیرفتن «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا از سوی عباس را تاسف‌بار خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز