خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه بحرین:

آماده از سر گیری روابط با قطر به شرط التزام دوحه به توافق‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۴۵۵

وزیر خارجه بحرین گفت که چهار کشور محاصره کننده قطر آمادگی آن را دارند که طبق شروط تعیین شده روابط خود را با دوحه از سر بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیات، «شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین گفت که چهار کشور عربی شامل عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر آماده از سر گیری روابط خود با قطر همانند گذشته به این شرط هستند که دوحه حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی سایر کشورها را متوقف کند.

وزیر خارجه بحرین در این باره گفت: «تصمیم‌هایی که بحرین، عربستان سعودی، امارات و مصر در مورد قطع روابط خود با قطر اتخاذ کرده‌اند، پس از یک دوره تلاش‌های قطر برای هدف قرار دادن امنیت و ثبات کشورهای ما در جهت تضعیف امنیت ملی و همچنین هدف قرار دادن قلب حاکمیت منامه با کمک طرف‌های مرتبط با این کشور و تامین مالی گرو‌ه‌های تروریستی در سایر کشورها صورت گرفته است.»

وی تاکید کرد: «همواره با هدف محافظت از وحدت میان خود به گفت‌وگوی برادرانه و آرام و همکاری بر پایه اعتماد میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس متوسل شده‌ایم اما بدون جدیت و توقف این تلاش‌ها در مسیر حمایت از تروریسم، این اقدام امکان‌پذیر نیست».

وزیر خارجه بحرین گفت که چهار کشور عربی آماده بازگرداندن روابط خود با قطر به سطح گذشته است به شرط آن است که قطر به توافقاتی که پیش‌تر امضا کرده است، پایبند باشد و حمایت از تروریسم و تضعیف امنیت کشورهای ما و همچنین دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را متوقف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز