خبرگزاری کار ایران

ماکرون و نتانیاهو درباره ایران و تحولات قدس گفت‌وگو می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۹۱

گزارش‌ها حاکی از آن است که محور دیدار نخست‌وزیر اسرائیل با رئیس‌جمهوری فرانسه بر ایران و تحولات اخیر قدس متمرکز خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، قرار بود دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه دوستانه باشد اما احتمالا این دیدار در سایه تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس پر تنش خواهد بود.

نخست‌وزیر اسرائیل شب گذشته عازم پاریس شد تا امروز -یکشنبه- با ماکرون دیدار و گفت‌وگو کند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود این دیدار در کاخ الیزه پاریس در فضایی دوستانه و با تمرکز بر مساله ایران برگزار شود اما در سایه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا، اکنون انتظار می‌رود این گفت‌‌وگوها با تنش همراه باشد چرا که ماکرون خواستار توضیحاتی درباره اهداف اسرائیل در قدس شرقی و کرانه باختری خواهد بود.

هفته گذشته و پس از آن که رئیس‌جمهوری آمریکا رسما قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد، ماکرون نخستین رهبر اروپایی بود که با ترامپ تلفنی گفت‌وگو کرد و درباره تاثیرات این تصمیم بر منطقه به وی هشدار داد. ماکرون همچنین نخستین رهبری خواهد بود که پس از تصمیم ترامپ درباره قدس، میزبان نتانیاهو خواهد بود.

انتظار می‌رود ماکرون در این دیدار از اقدام اسرائیل درباره این موضوع در شرایط کنونی توضیح بخواهد. فرانسه همچنین درباره پیامدهای این تصمیم در قبال فلسطینیان ساکن قدس شرقی نیز نگرانی‌های ویژه ای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز