خبرگزاری کار ایران

پایان تظاهرات ضددولتی در پاکستان با استعفای وزیر دادگستری

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۴۶۴

تظاهرات‌کنندگان معترض در پاکستان، در پی استعفای وزیر دادگستری این کشور، به تظاهرات خود خاتمه دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، معترضان در پاکستان اعلام کرده‌اند با دولت این کشور به توافق دست یافته‌اند و دوشنبه( امروز) به تظاهرات خود خاتمه می‌دهند. راهپیمایان روز یک‌شنبه مسیرها به اسلام‌آباد را مسدود کرده بودند.

«اعجاز اشرفی» سخنگوی «جنبش لبیک یا رسول‌الله»، بامداد امروز اعلام کرد، «خواسته اصلی ما برآورده شده» و «دولت کناره‌گیری وزیر قانون و انصاف (وزیر دادگستری) را اعلام کرده، ما نیز امروز به تحصن‌ها خاتمه می‌دهیم.»

تظاهرکنندگان در پاکستان خواستار برکناری «زاهد حمید» وزیر دادگستری بودند و تظاهرات آن‌ها طی روزهای گذشته روندی خشونت‌بار به‌خود گرفته بود. آن‌ها روز گذشته راه‌های ورودی و خروجی اسلام‌آباد را مسدود کرده بودند؛ آن‌چه به درگیری با نیروهای امنیتی، کشته‌شدن شـش تن و زخمی شدن دست‌کم ۲۰۰ نفر انجامید.

گروه موسوم به «جنبش لبیک یا رسول‌الله» می‌گویند وزیر دادگستری تغییراتی «کفرآمیز» در قانون انتخابات ایجاد کرده‌ است.

شبکه دولتی «پی‌تی‌وی» گزارش داده که حمید درخواست کناره‌گیری را به نخست‌وزیری پاکستان ارائه کرده‌ است.

دولت پاکستان روز شنبه از ارتش آن کشور خواسته بود تا برای مقابله با تحصن‌کنندگان در فیض‌آباد، دست به اقداماتی بزند. قرار بود نیروهای ارتش برای حفاظت از سازه‌های دیپلماتیک و حساس، پارلمان و دفاتر و و نهادهای دولتی وارد عمل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز