خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تایید اجرای تعهدات ایران در برجام از سو‌ی آمانو/ اخراج دختر و داماد ترامپ از کاخ سفید/ اعطای مصونیت غذایی به موگابه و همسرش

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۳۹۱

طی ۱۲ ساعت گذشته جهان شاهد تحولات مهمی در عرصه منطقه‌ای و جهانی بود. اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره گسترش روابط اسرائیل با کشورهای عربی،‌ تایید اجرای برجام از سوی ایران توسط آژانس انرژی اتمی و کاهش نیروهای روس در سوریه از جمله مهمترین این خبرها است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ایران به اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام ادامه می‌دهد و آژانس به همه مکان‌های مورد نیازش در ایران دسترسی داشته است.

- نشست نمایندگان معارضان سوری در ریاض برگزار شد و طی آن معارضان، مخالفت خود را با حضور رییس‌جمهوری سوریه در آینده سیاسی این کشور اعلام کردند.

- رییس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح روسیه از احتمال کاهش تعداد نظامیان روس حاضر در سوریه خبر داد.

- عربستان سعودی اعلام کرد از سال آینده در مسیر کسب درآمد غیرنفتی، ویزای گردشگری صادر می‌کند.

- حمله شورشیان به پایگاه ارتش سودان جنوبی دست‌کم ۲۷ کشته برجای گذاشت.

-«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دخترش «ایوانکا» و دامادش «جارد کوشنر» را به دلیل اختلاف با ژنرال «جان اف کلی» رئیس دفتر ویژه ترامپ، از کاخ سفید اخراج می‌کند.

- فرماندهی ارتش زیمبابوه به «رابرت موگابه » رئیس‌جمهوری سابق این کشور مصونیت کامل قضایی و همچنین تضمین‌هایی در مورد سلامت و امنیت خود و خانواده‌اش اعطا کرد.

- اردوغان به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری ترکیه پس از ۶۵ سال به یونان سفر کرد.

- نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به روابط مخفیانه این رژیم با برخی از کشورهای عربی، ابراز اطمینان کرد که این روابط گسترش خواهد یافت.

-رهبر سابق کاتالونیا همچنان مخالف دولت مرکزی اسپانیاست و از دریافت مستمری پس از کناره‌گیری خودداری می‌کند.

-به دنبال فشارهای بین المللی، عربستان از محاصره گذرگاه‌های یمنی عقب‌نشینی کرد و به سازمان ملل اطلاع داد فرودگاه بین‌المللی صنعا و دو بندر حدیدة و صلیف در غرب یمن را بازگشایی می‌کند.

-منابع مطلع در عربستان می‌گویند، ماموران امنیتی آمریکایی در حال «بازجویی» از شاهزاده‌ها و میلیاردرهای بازداشتی در سرکوب ضد فساد ریاض هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز